Enhetschef till Kanslienheten på Vård- och omsorgsförvaltningen

Mölndals kommun / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård.

Kanslienheten ansvarar för stöd och service till den politiska organisationen genom bland annat sekreterarskap för vård- och omsorgsnämnden och nämndens arbetsutskott. Enheten ansvarar även för nämndens ärendehanteringssystem och nämndarkiv samt genomför utredningar och utbildningar av olika slag. Här ingår även funktionerna kommunikation, fastighet samt risk- och säkerhetsarbete.

Kanslienheten bildar tillsammans med Utveckling-, Ekonomi- och Rekryteringsenheterna förvaltningens stab. Tjänsten rapporterar till stabschefen och ingår i stabens ledningsgrupp.

Trygga och skickliga chefer och medvetna politiker innebär ett stort ansvar för staben. Stabens åtagande är att tillsammans med andra skapa bättre sociala tjänster för mölndalsborna oavsett om verksamheten utförs i egen regi, extern regi eller inom ramen för lagen om valfrihet.

Under våren kommer en översyn att göras av stabens organisation som kan innebära att arbetsuppgifter kan tillkomma eller föras över till en annan enhet inom staben.




Publiceringsdatum
2022-01-24

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill leda och utveckla enheten vars centrala uppgift är att stödja såväl förvaltningen som den politiska organisationen. Det innebär många kontaktytor och samarbeten där stöd och service till den politiska organisationen är av stor vikt för förvaltningen som helhet.

Uppdraget innebär också att utveckla kanslienhetens arbete, såväl på övergripande strategisk nivå som i det operativa dagliga arbetet. Du följer utvecklingen i omvärlden inom området, du tänker nytt och drivs av att utveckla såväl administrativa processer som medarbetare. Ditt uppdrag innebär att kunna växla mellan arbetsuppgifter och perspektiv, utan att förlora fokus på det långsiktiga utvecklingsuppdraget.

Du samverkar med övriga stödfunktioner och verkar för ett sammanhållet stöd till förvaltningens chefer. Rollen innebär även samarbete med stadens kanslifunktion.

Du har ansvar för personal, budget och verksamhet för en arbetsgrupp med medarbetare som har olika kompetenser, så som nämndsekreterare, registrator, utredare, säkerhetssamordnare och kommunikatörer.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig akademisk examen med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation och därmed både kunskap och erfarenhet inom juridik och offentlig förvaltning.

Du har chefserfarenhet och känner dig trygg i att leda och är tydlig och lyhörd i din ledarroll. Du motiverar och förser andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du skapar engagemang, delaktighet och inspirerar till arbetsglädje.

Du har god förmåga att fatta beslut och ta ansvar inom ditt uppdrag, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer framåt. Viktigt också med en god förmågan att lyfta blicken till ett strategiskt perspektiv samt att du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

Meriterande är om du har drivit eller varit delaktig i förändringsarbete med utgångspunkt i digitalisering av processer för både medborgare och medarbetare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och inställning.

Välkommen med din ansökan idag!


ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mölndals kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C74771".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)

Arbetsplats
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Ekonomichef
Lile P Boschewska
lile.petrovska-bosevska@molndal.se
031-315 24 43

Jobbnummer
6276300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun: