Enhetsadministratörer till område Personlig assistans

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Personlig Assistans

Vilka är vi?
Funktionshinderomsorgen inom Socialförvaltningen i Jönköpings kommun är organiserad i fem områden med gemensam Stab. Aktuella områden är; Personlig assistans, Myndighet, Socialpsykiatri och boendestöd, Daglig verksamhet och resurs samt Boende och korttids. Funktionshinderomsorgen arbetar med stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har funktionsnedsättning. Till område Personlig assistans söker vi nu två enhetsadministratörer, en för tillsvidaretjänst och en för föräldravikariat. I dagsläget består vi av fem team som har vår arbetsplats i nyrenoverade lokaler på A6-området i Jönköping. Tillsammans arbetar vi för att de medborgare som valt oss som assistansanordnare ska ha tillgång till sitt rättighetsgrundade stöd och för att främja hälsa och inflytande i varje möte.

Vad gör vi?
Enhetsadministratör i team
Som enhetsadministratör ingår du i ett team tillsammans med tre till fyra enhetschefer vilka arbetar med personlig assistans. Du har huvudansvar för personaladministration såsom anställningsavtal, lönerapportering, schemahantering, fakturakontroll, telefonservice och att ge administrativt stöd åt enhetschefer. Arbetet innebär mycket kontakt med personal ute i verksamheterna. Eftersom det ställs höga krav inom personlig assistans att alltid ha personal på plats hos medborgare med beviljad assistans kommer du få hjälpa till med att ringa in personal. Som enhetsadministratör har du en central roll i teamet och är t.ex. ordförande vid team-träffarna.

Vikarierande enhetsadministratör i stödteam
Som enhetsadministratör i stödteam kommer du att ingå i ett team som stöttar enhetscheferna i frågor som berör ekonomi och tidsredovisning till Försäkringskassan där systemet TES används. Ekonomidelen inkluderar bland annat bokföring, fakturahantering, kontering och granskning. Gällande TES äger vi processen att kontrollera tidsredovisningar, skicka ut räckningar för underskrift och redovisning till försäkringskassan där såväl medarbetare som chefer är involverade. Arbetet innebär också kontakt med Försäkringskassan, assistansbolag, enhetschefer, ekonomiavdelningen, LSS-handläggare och medarbetare ute i verksamheterna. Utöver detta omvärldsbevakar du samt arbetar med att utveckla stödfunktionen och hålla dig uppdaterad kring beslut.

Vem söker vi?
Du som söker ska ha utbildning inom administration och/eller ekonomi. För tjänsten enhetsadministratör i team ser vi att du har erfarenhet av ekonomi-och personaladministration. Det är meriterande om du har arbetat med administration inom personlig assistans och i ett eller flera verksamhetssystem som Visma och TimeCare. Vi tror också att det är en fördel att ha vana av bemanningsfrågor för personal med schemalagd arbetstid. För tjänsten som vikarierande enhetsadministratör i stödteam ser vi att du har erfarenhet från ekonomi-området och det är meriterande om du har arbetat i system som berör tidsredovisning och räkning till försäkringskassan (TES) och ekonomi. Båda tjänsterna kräver att du har goda datakunskaper och kan formulera dig i tal och skrift.

Vi söker dig som är självgående genom att driva processer vidare och ha ett strukturerat angreppssätt. Du tar gärna egna initiativ, utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet, tar ansvar samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Utöver självständigt arbete ska du kunna arbeta i grupp då du ingår i ett team och har kontakt med olika instanser och personer. Dessutom har du lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Som person är du också stabil och kontrollerad i stressade situationer. Att du är serviceinriktad ser vi som en självklarhet!

Vad erbjuder vi?
• Flexibel arbetstid
• Kortare arbetstid juni-augusti
• Generösa möjligheter till kompetensutveckling
• Betald semester första anställningsåret
• Subventionerad friskvård
• Rabatt på Länstrafikens årskort och biobiljetter

Publiceringsdatum
2018-11-16

Övrig information
Ange vilken tjänst du är intresserad av i din ansökan. Vikariatet sträcker sig tom 15/9-19 med eventuell möjlighet till förlängning. Urval sker fortlöpande, så välkomen med din ansökan redan idag.

Upplysningar
Cecilia Johansson, Områdeschef 036-107937
Fackliga representanter: (http://jonkoping.powerinit.com/)http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-28
Ange följande referens när du ansöker: 18-70-0186
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
4461300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: