Ekonomihandläggare till enheten för leverantörsreskontra i Östersund

Statens Servicecenter / Organisationsutvecklarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställning är placerad inom avdelningen för ekonomi och konsulttjänster på enheten leverantörsreskontra i Östersund. Enheten handhar leverantörsfakturahantering, betalningar, löpande redovisning och avstämningar för 53 stycken kundmyndigheter.
På den aktuella enheten för leverantörsreskontra i Östersund arbetar 13 medarbetare idag i två olika team. En enhet där samarbete inom enheten och teamet är viktigt och det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare ingår leverantörsfakturahantering med kontering, periodiseringar, momshantering, omvänd skattskyldighet, påminnelsehantering, andra linjens support och posthantering. I tjänsten ingår även kontakt med våra kundmyndigeter både via ärendehantering och kundmöten.

Publiceringsdatum
2022-09-26

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer
• Minst två års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter under de senaste tio åren

Vidare ska du följande förmågor:
• Vara serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Bidra med kunskaper och erfarenheter
• Vara intresserad och ta ansvar kring kundens frågor

Övrig information
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Startdatum efter överenskommelse gärna så fort som möjligt.
Vi tillämpar provanställning om sex månader.
Anställningen är placerad i Östersund.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 16 oktober 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att genomföra intervjuer under v.42.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Helen Nilsson, Enhetschef
helen.nilsson@statenssc.se
010-456 02 62

Jobbnummer
7013492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: