Ekonomicontroller till Kungsholmens stadsdelsförvaltning (vikariat)

Stockholms kommun / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Ekonomiavdelningen på Kungsholmen
Kungsholmens stadsdelsförvaltning ligger centralt beläget med närhet till vatten och vackra grönområden.

Här finns bra kommunikationer med närhet till både bussar, tunnelbana och pendeltåg.

Stadsdelsförvaltningens ekonomiavdelning består, förutom controllers av en lokalfunktion, inköps- och upphandlingsfunktion, hållbarhetsstrateg samt en enhet för intern service. Du rapporterar till ekonomichefen. Nu söker vi dig är intresserad av ett vikariat från och med februari 2023.

Din roll som ekonomicontroller
Ditt huvudsakliga uppdrag som ekonomicontroller är att:

- medverka i boksluts- och budgetarbete
- stötta verksamheternas chefer vid budgetering, uppföljnings- och prognosarbete.
- göra utredningar, skriva rapporter och arbetsuppgifter inom redovisningsområdet.

Vi använder Agresso som ekonomisystem och verksamheterna som du arbetar gentemot är äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Du arbetar nära verksamheterna och har en internkonsultativ roll.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi. Du har minst tre års erfarenhet av arbete som controller. Du har erfarenhet av arbete inom ekonomistyrning från kommunal verksamhet. Du har goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso och Office-paketet, framförallt i Excel. Du är van vid och tycker om att arbeta i en verksamhetsnära och internkonsultativ roll.

För att lyckas i rollen behöver du vara både noggrann och utvecklingsinriktad. Du har god pedagogisk, kommunikativ och analytisk förmåga och ett intresse av att samarbeta med andra för att lösa problem. Vidare ser du det som stimulerande och utmanande att tillsammans med de övriga ekonomerna bidra till verksamhetsutveckling genom omvärldsbevakning och utveckling av metoder och arbetssätt.

Kungsholmens stadsdelsförvaltning erbjuder bra friskvård till sina medarbetare. Vi erbjuder en god arbetsmiljö med många trevliga och kunniga kollegor.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Om Kungsholmens stadsdelsförvaltning

Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.

Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1 200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna. Besök och följ gärna vår https://facebook.com/kungsholmensdf där kan du läsa mer om våra verksamheter.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2023-02-13 Visstidsanställning till

Publiceringsdatum
2022-11-17

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/7938".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Ekonomiavdelningen

Kontakt
Catharina Liljedahl, Ekonomichef
08-50808278

Jobbnummer
7179429

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: