Ekonomiavdelningen, lokalförsörjningsenheten söker Verksamhetsco

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Malmö, Lund, Svedala, Helsingborg, Kristianstad eller i hela Sverige

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad? Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Ekonomiavdelningen, som är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten ansvarar för myndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet. Lokalförsörjningsenheten svarar för Polismyndighetens kort- och långsiktiga lokalförsörjning samt strategisk lokalförsörjningsplan. Enheten ansvarar även för framtagande av riktlinjer och standarder för lokalers utformning samt att kontinuerligt utvärdera lokalernas skick och behov av anpassningar.

Strategigruppen, vid lokalförsörjningsenheten, tillhandahåller kvalificerat stöd till enhetens ledning och medarbetare. Gruppen arbetar utifrån ett strategiskt perspektiv genom att vara ett stöd till beslutande chefer i strategiska frågor avseende hyresjuridik, verksamhetsplanering och uppföljning/statistik, teknik och säkerhet. Gruppen är idag fysiskt placerad i Stockholm och Göteborg, men det finns möjlighet till placering även i Malmö, Umeå och Linköping.

Som verksamhetscontroller har du fokus på planering, uppföljning och analys av enhetens verksamhet, i tätt samarbete med ansvarig ekonomicontroller. Arbetet innefattar att utveckla enhetens arbetssätt och metoder samt att införa och tillämpa modeller och verktyg för en effektivare planering och styrning av verksamheten.
Du skapar, implementerar och förvaltar enhetens styrdokument, t ex policy, strategier och planer, vilket kräver god förmåga att uttrycka dig väl både i tal och i skrift. Till uppgifterna som verksamhetscontroller hör även viss omvärldsanalys och benchmarking.

Övrig information:

Anställningen
Arbetsort: Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå eller Linköping
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Publiceringsdatum
2018-02-21

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Felicia Flyckt, tfn 072-451 67 17.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 2018-03-07. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.

Du söker tjänsten via jobb.na@polisen.se och du uppger diarienumret för ärendet, A095.143/2018, samt vilken placeringsort du önskar. Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå eller Linköping.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom samhällsvetenskap, ekonomi eller annan för tjänsten relevant utbildning
• Erfarenhet av arbete som verksamhetscontroller
• Erfarenhet av att utveckla metoder och arbetssätt
• Erfarenhet av att ta fram och arbeta med styrdokument
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Arbetet ställer stora krav på kunskap och erfarenhet av arbete i Officepaketet

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• Kunskap inom liknande arbetsområde inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av lokalförsörjningsfrågor

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på förmåga att kunna samordna, strukturera och proaktivt leda arbetet framåt. Du bör ha starkt utvecklingsfokus, en helhetssyn samt kunna växla mellan verksamhetsövergripande och operativt perspektiv. En förutsättning för ett gott resultat är att kunna förankra arbetet hela vägen ut i verksamheten. För att lyckas i arbetet är det viktigt med god kommunikationsförmåga och att du är lyhörd och inkluderande. Du behöver vara en god kommunikatör och lagspelare som kan hantera många kontaktytor inom och utanför enheten samt ha god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare är det viktigt att du har en god analytisk förmåga samt är noggrann och strukturerad. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29 500 medarbetare. Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Arbetsort: Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå eller Linköping Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-07
Ange följande referens när du ansöker: A095.143/2018

Kontakt
Emma Svensson 010-56 553 48

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
3979975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: