Ekonomiassistent till uppdrag om 50 % på Kungsholmen

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du något års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra och är ute efter ett uppdrag om 50 %? Då kanske denna möjlighet kan vara något för dig!

Publiceringsdatum
2018-11-20

Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att arbeta i det dagliga flödet inom leverantörsreskontra. Detta innefattar bland annat

• Mottagning och scanning av leverantörsfakturor, samt skickande för attest

• Kontering

• Intern påminnelsehantering

• Delaktighet i bokslut

• Kontakt med kunder och leverantörer

I viss mån kan du även komma att hjälpa till i kundreskontraflödet.

Detta uppdrag omfattar 50% och arbetstiderna förläggs i överenskommelse med dig men sker på kontorstid. Vår kund är en välkänd plattform för digitala tidningar och sitter centralt på Kungsholmen med närhet till Rådhuset.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har något års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra. Du har en god förståelse för det ekonomiska flödet, samt en vana av att arbeta i bokföringssystem. Då en del internationella kontakter förekommer är det viktigt att du inte är rädd för att ibland använda engelska i arbetet.

Som person tror vi att du är en ödmjuk, positiv och hjälpsam person som värdesätter teamarbete.

Vi ser fram emot din ansökan!

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår fram till 2019-02-28. Därefter kan en eventuell förlängning vara aktuell. Uppdraget omfattar 50 % och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Konsultuppdrag 50 %

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Kendel gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4468003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: