Ekonomiassistent till Ateas huvudkontor i Kista

Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2019-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Ateas huvudkontor i Kista" (publicerad 2019-04-26) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum och har ca 6 900 medarbetare samt är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter och vi söker nu en ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning.

Tjänsten
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. I rollen som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med kundreskontran men även en viss del leverantörsreskontra. Du hanterar stora fakturaflöden och gör avstämningar. Det ingår mycket kontakt med både interna och externa kontakter. Ateas servicecenter sitter i Riga så mycket av kommunikationen kommer att ske på engelska. Tjänsten är på heltid med start omgående. Du blir anställd som konsult via Placera Personal i 3 månader med goda möjligheter till överrekrytering till kund för rätt person.


Publiceringsdatum
2019-02-20

Kvalifikationer
* Du har erfarenhet av att arbeta med kundreskontra
* Du har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
* Du har goda kunskaper i officepaketet, framförallt Excel
* Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett ekonomiprogram, Navision är meriterande
* Meriterande om du har kunskaper i det Lettiska språket
* Meriterande om du har erfarenhet av kravverksamhet

Personligt
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är en noggrann och engagerad person och du är pedagogiskt lagd och kan hantera både toppar och dalar gällande arbetsbelastning. Vidare är du positiv, samarbetsvillig och har lätt att anpassa dig till olika kontaktytor. Du trivs med att arbeta administrativt samtidigt som du tycker om att ge god service.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten som ekonomiassistent tveka inte att skicka din ansökan omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Anställningstyp/arbetstider

Placering: Kista
Heltid: 40h/v. Arbetstider 8-17:00
Uppdragsperiod: 3 månaders konsultuppdrag med goda chanser till överrekrytering för rätt person.
Start: Omgående

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: kundreskontra, Navision, ekonomiassistent, support, leverantörsreskontra, Kista

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Ekenstam 08-586 22 708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4624875

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: