Ekonomiassistent på heltid sökes till företag på Tyresö

KFX HR-partner Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Tyresö, Lidingö, Huddinge, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Om tjänsten
Kundreskontra, Reskontra, ekonomiassistent, accounts payable

Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent till deras avdelning för kundreskontra som har möjlighet att börja arbeta omgående. Tjänsten är på heltid och beräknas pågå 6 månader med chans till förlängning.


Om företaget
Våra kunder är proffs, som lever på sin kunskap och sin tid. De är beroende av att få proffsiga råd och lösningar av oss - sitt team.
Därför erbjuder vi flera specialistområden och flera varumärken under samma tak. Tillsammans är vi multispecialisten Swedol.
Vi alla i koncernen ingår i kundens team - i alla roller och på alla nivåer. Vi har samma gemensamma kund som vi hjälps åt att serva, i nära samarbete med våra leverantörer och andra partners.
Våra kunder gillar oss därför att vi sätter dem i centrum och visar att vi vill att de ska bli framgångsrika i sina verksamheter. Vi är proffsiga och trevliga, vi förenklar deras vardag och försöker alltid hitta de bästa lösningarna.

I vårt arbete vägleds vi av fyra gemensamma värdeord: Enkelt, Proffsigt, Hjärta och Driv.



Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på Swedol kommer du bland annat att ansvara för:

• Matchning av kundinbetalningar
• Inkommande posthantering, fysisk samt elektronisk
• Kreditverksamhet, kreditkontroll samt limitsättning
• Kundupplägg, nya kunder
• Återbetalningar
• Handlägga Inexchange: fakturering, fakturor i retur
• Telefonsupport
• Handlägga Lindorff/Svea med krav, inkasso, räntefakturering
• Viss fakturering t ex kreditfakturor, DIBS
• Arkivering
• Kontoavstämningar
• Backup för annan ek assistent på kundreskontra vid frånvaro
• Periodredovisning
• Uppdatering av rutindokument avseende sitt eget ansvarsområde
• I övrigt förekommande uppgifter som kan ingå i rollen


Kvalifikationer

• Några års erfarenhet av arbete med kundreskontra
• God förståelse för fakturaflödet
• Ekonomiutbildning på gymnasienivå eller motsvarande
• God kunskap i Officepaketet

Som person är du:
• Snabblärd, anpassningsbar och noggrann
• Du känner stor ansvarskänsla, är lojal och sprider en positiv energi omkring dig
• Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, är lösningsorienterad, resultatinriktad och kommunikativ.


Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd hos KFX HR-Partner men arbetar hos vår kund. Start för tjänsten är omgående! Vi kommer att arbeta löpande med tillsättningen, vilket förutsätter att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig rekryterare Amanda Jurell 08-663 99 00.
Lycka till och välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2018-02-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-05
Ange följande referens när du ansöker: 3083
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Jurell

Företag
KFX HR-partner Stockholm AB

Adress
KFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38

Jobbnummer
3954087

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB: