Ekonomiassistent med kontorsansvar till Euromekanik - GBG

Euromekanik AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Euromekanik AB i Göteborg

Är du den där personen som alltid ger det där 'lilla extra' på arbetsplatsen? Den som fixar och ser till att allting fungerar som det ska? Sätter du gärna guldkant på tillvaron för dig själv och dina kollegor på kontoret? Euromekanik söker nu en erfaren ekonomiassistent. Känner du igen i denna beskrivning - Då kommer detta jobbet vara något för dig!

Euromekanik AB erbjuder sedan 1974 produkter och lösningar för svensk gas-, ånga- och processindustri. Vår uppgift att hjälpa kunderna att sätta samman rätt funktionslösning utifrån deras behov. Det kan handla om en enskild produkt, en serie av produkter eller ett helt system ofta i komplicerade processer. Utgångspunkten är alltid att kunden skall få ut maximal effekt ur sin investering, såväl tekniskt som kommersiellt. Vi är idag 24 anställda och har vårt kontor nära Redbergsplatsen i Göteborg. Vi är inne i en spännande resa där vi ständigt letar efter duktiga medarbetare. Är du en av dem? Läs mer om oss på www.euromekanik.se

Din roll

I din roll som ekonomiassistent ingår du i vårt administrativa team och rapporterar till ekonomiansvarig. Du kommer huvudsakligen vara ansvarig för kund- och leverantörsreskontra med allt vad det innebär. Utöver rollen som ekonomiassistens ser vi gärna att du tar tag i andra administrativa uppgifter samt att du stöttar vårt marknadsteam med att t.ex. uppdatera hemsidan.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Hantering av kund- och leverantörsfakturor
* Kontering
* Betalningar, påminnelser, avstämningar mm.
* Assistera vid bokslut
* Ansvara för kontorsmiljön, inredning mm.
* Planera och koordinera evenemang såsom mässor, boka kundaktiviteter, planera inför kickoffer mm.
* Administrera hemsidan, uppdatera sociala medier mm.
* Övriga administrativa uppgifter i teamet



Vad söker vi hos dig?

* Gymnasiekompetens
* 5-10 års erfarenhet av arbetat med ekonomi
* Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet och kan arbeta i affärssystemen Visma business
* God kommunikativ och skriftlig förmåga i både svenska och engelska
* Att du gillar att ta eget ansvar och driva ditt eget arbete framåt
* Att du är strukturerad och ser dig själv som en vass administratör
* Har B-körkort



Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Din styrka ligger i din positiva inställning då du har många kontaktytor såväl internt som externt. En frisk fläkt som är prestigelös, noggrann och har god social och kommunikativa förmåga kommer att trivas hos Euromekanik.

Publiceringsdatum
2018-11-07

Övrig information
Initial arbetsomfattning cirka 75-100%. Anställningen är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Manpower men du kommer anställas direkt hos Euromekanik.

Kontaktperson för detta jobb
I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kim Amprazis kim.amprazis@manpower.se

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-05
Ange följande referens när du ansöker: 689318f2-3137-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kim Amprazis Kim.Amprazis@manpower.se +46703685741

Företag
Euromekanik AB

Adress
Euromekanik AB
41671
41671 1480

Kontorsadress
Morängatan 5

Jobbnummer
4444950

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Euromekanik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Euromekanik AB: