Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Scandraft

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten

Familjeföretaget Scandraft grundades 1992 av Staffan Gnosspelius och Greger Andersson. Vi har för närvarande 41 anställda med en årlig omsättning av 212 miljoner kronor (2016). Scandraft AB har också Trippel A kreditvärdering sedan 2003.

Huvudkontor och centrallager ligger i Mölnlycke utanför Göteborg. Vi har även försäljningskontor och lager i Stockholm och försäljningskontor i Malmö. 2011 grundades Scandraft AS i Norge som ett dotterbolag till Scandraft AB. Vi levererar material och tillbehör för bild, dekor och reklam! Vi är ledande leverantör av förbrukningsvaror för den grafiska industrin. Vår strävan är att vara en "one stop shop" för all förbrukning till den grafiska branschen!

Publiceringsdatum
2018-08-09

Dina arbetsuppgifter
Scandraft söker nu en engagerad ekonomiassistent med start i början så snart som möjligt. Du kommer tillhöra ett team om tre ekonomer där du kommer ansvara för leverantörsreskontran. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta registrering, attestering, scanning och matchning av fakturor. Vidare kommer du hantera både svenska och utländska fakturor samt hantera stora flöden.

Vem är du?

Vi söker dig som är minst gymnasieekonom samt har några års erfarenhet av en liknande roll. Vi ser att du har vana av arbete med stora flöden sedan tidigare samt är van vid ett högt arbetstempo. Du har erfarenhet från affärssystem och erfarenhet av Navision är meriterande. Vidare har du goda kunskaper i MS Office-paketet.

Som person är du självständig, du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du är strukturerad och ordningsam och trivs i en miljö med ett högt tempo. Vidare är du en social person som är van vid att arbeta mot deadlines.

Du erbjuds

En rolig tjänst på ett spännande företag med entreprenörsanda och härliga kollegor. Kontoret är beläget i fina lokaler i Mölnlycke.

Detta är ett konsultuppdrag på initial sex månader med goda chanser till rekrytering till kund vilket innebär att du initialt kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning. Om du har ytterligare frågor kan du kontakta Tilda Dahlberg på tilda.dahlberg@jurek.se alternativt på 031-712 83 48.

Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se.

Skicka in din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tilda Dahlberg tilda.dahlberg@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4282157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: