Ekonomiassistent inom kundreskontra till bolag i city

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2020-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom kundreskontra till bolag i city" (publicerad 2021-11-18) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Har du arbetat som ekonomiassistent eller motsvarande i 1-2 år och letar efter din nästa utmaning? Har du dessutom intresse för molntjänster och vill vara en del av ett internationellt tillväxtbolag? Härligt, då är det bara att läsa vidare!Vi söker en engagerad ekonomiassistent inom kundreskontra till vår kund som är en av Europas ledande leverantörer av molntjänster för webbaserade undersökningar. Med över 3 500 kunder i mer än 40 länder inom alla branscher hjälper de organisationer att få värdefulla insikter för kunna fatta bättre affärsbeslut.

Du kommer att sitta i nybyggda lokaler i centrala Stockholm tillsammans med ett härligt team av kollegor. Du kommer snabbt märka att det är högt i tak, att du har chans att påverka dagligen i ditt arbete samt att det finns en kultur där alla är mån om att ha roligt ihop på jobbet.

Så med andra ord, OM du vill vara en del av ett framåttänkande företag och jobba med drivna, duktiga och ambitiösa kollegor så har du hittat rätt!

Publiceringsdatum
2020-07-04

Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du ha huvudansvaret för kundreskontra i Sverige, Norge och Tyskland. Du kommer att arbeta med kundfakturor och hantering av påminnelser samt avstämningar mellan CRM Salesforce och ekonomisystem Hogia Ekonomi.

Förutom kundreskontra kan det förekomma arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra och lönehantering. Du kommer även vara delaktig och drivande i arbetet med att effektivisera kundfaktureringsprocesserna ytterligare. Ett annat projekt du kommer att få vara delaktig i är att implementera nya stödsystem för e-faktura. Vidare kommer dina kontaktytor vara många och du kommer arbeta nära både kunder, personal och leverantörer i alla länder för att nämna några.

Du kommer till en början få gå bredvid nuvarande ekonom och få en god introduktion till alla arbetsuppgifter.

I rollen som ekonom söker vi dig som;

* Är utbildad ekonom, från högskola eller motsvarande.
* Har minst 1-2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, även extraarbete som ekonomiassistent är meriterande.
* Är en van användare av ekonomisystem och Excel ( meriterande om du tidigare arbetat i Hogia Ekonomi/Hogia Lön+) samt SharePoint.
* Har jobbat i projektform.
* Talar och skriver flytande svenska och engelska. Det är även meriterande om du skriver och talar Tyska.

Meriterande är även om du jobbat inom följande områden:

* Leverantörsreskontra; registrera leverantörsfakturor, registrera utbetalningar och administrera EuroCard-fakturor och utlägg.
* Lön; hantering och lönekörning av svenska löner i Hogia Lön+. För resterande länder sker arbetet tillsammans med lokala lönekonsulter. Du behöver således bara kunna de svenska lönereglerna.

Vem är du som person?

För att trivas och kunna prestera bra i rollen så tror vi att du är en kommunikativ och noggrann person. Du trivs i ett dynamiskt och snabbväxande klimat och det är bra om du är lättlärd och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. En stor del av rollen innebär också att lösa problem, tänka i nya banor och försöka arbeta proaktivt. Vi ser också att du är en engagerad och motiverad lagspelare som är prestigelös och hugger i där det behövs.

Övrig information
Detta är ett hyrköpsupplägg vilket innebär att du till en början arbetar som konsult, anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning men arbetar ute hos vår kund, för att sedan bli överrekryterad. Uppdraget är en heltidstjänst med start omgående eller enligt överenskommelse.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande! Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Jobbnummer
5287675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: