Ekonomiassistent inom kund-och leverantörsreskontra till företag

KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom kund-och leverantörsreskontra till företag" (publicerad 2022-03-31) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-01-26

Om tjänsten
Här är tjänsten för dig med 1-2 års erfarenhet av reskontra och som söker en arbetsplats där engagemang och driv värdesätts högt!

Om oss
KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantering av leverantörs- och inköpsfakturor
• Återkoppling till leverantörer och organisation
• Upplägg av leverantörer
• Rejecthantering och påminnelsehantering av leverantörsfakturor
• Utredningsarbete för kund- och leverantörsreskontra
• Kravhantering
• Kundfakturering
• Kontoavstämningar för kund- och leverantörsreskontra
• Månads- och årsbokslut för kund- och leverantörsreskontra
• Upplägg av nya kunder samt kreditberedning

Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst har du en utbildning inom ekonomi, och 1-2 års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra och goda kunskaper inom Excel.

Vi tror att du som person är positiv, glad och lägger ned stort engagemang i ditt arbete. Du är en person som drivs av utmaningar och tycker att glädje är viktigt på en arbetsplats. Vidare tycker du om att skapa struktur i ditt arbete, komma med idéer och vill gärna vara med och påverka. I ditt arbete är du noggrann, driven och lösningsfokuserad. Du är även kommunikativ och serviceminded samt arbetar bra i både grupp och självständigt.

Övrig information
Detta är ett konsultuppdrag där du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund i Solna. Arbetstiderna är 8-17 med en timmes lunch.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten redan idag! Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hägglund på 08-663 99 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KFX HR-partner Skandinavien AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4645".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143), http://www.kfx.se

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm AB

Kontakt
Lisa Hägglund
lisa.hagglund@kfx.se

Jobbnummer
6283677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: