Ekonomiassistent för en bred roll på 75% till centrala Stockholm

Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företag
Vår kund arbetar inom produktbranschen där de hjälper företag med att snabbt och effektivt bygga upp sitt varumärke. Företaget har funnits i över 20 år på marknaden och är uppdelade i flera bolag. Hela koncernen består av över 200 anställda och omsätter över 150 MSK. Huvudkontoret är placerat i centrala Stockholm i fina lokaler och nu behöver de täcka upp för en kollega på ekonomiavdelningen som gått på föräldraledighet. Därför söker vi nu en ekonomiassistent som vill in i en bred roll där du ges stort ansvar och du kommer att arbeta som konsult via oss på Placera Personal.

Publiceringsdatum
2018-08-30

Om tjänsten
Detta är en deltidstjänst på 75% där du kommer att arbeta i ett team på totalt 4 personer som tillsammans utgör ekonomiavdelningen, totalt är de 14 kollegor på HK i Stockholm. Du kommer främst att arbeta med 4 bolag inom koncernen där du kommer att ansvara för leverantörsreskontra, kundfakturering, bokföring av in- och utbetalningar. Du kommer även att ansvara för bolagets kreditkortsfakturor och granska reseräkningar som rapporteras in i systemet Flex. Vår kund har nyligen outsourcat deras lönefunktion och i denna roll kommer du även ha en koordinerande roll där du ser till att den externa byrån får all information och att allt flyter på kring all rapportering.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som ekonomiassistent kommer du bl.a. att ansvara för:

* Sköta leverantörsreskontra för 2 bolag
* Sköta kundfakturering för 4 bolag
* Boka in- och utbetalningar för 4 bolag
* Ansvara för kreditkortsfakturor, granskning mot underlag, kontera och bokföra
* Granskning av reseräkningar
* Bistå i månadsbokslut med avstämningar och utredningar
* Allmän administration inom ekonomifunktionen


Kvalifikationer
Vi söker en person som är noggrann och ansvarstagande. Vidare söker vi dig som är positiv, kommunikativ och engagerad i ditt arbete och som har lätt för att prioritera rätt.

För att passa för tjänsten har du:

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning
* Erfarenhet av att ha arbetat på en ekonomiavdelning
* God datavana, goda excelkunskaper (pivotabeller, lookups, strukturera data)
* Meriterande men inget krav, är att du har erfarenhet av Visma Admin 1000 (SPCS) och Hogia Ekonomi
* Meriterande men inget krav, är att du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Som person är du en effektiv, analytisk och strukturerad person med en mycket god kommunikativ förmåga. Du är en självständig och noggrann person med en stor portion av nyfikenhet och intresse för verksamheten. Du har ett affärsmässigt tänk, har lätt för att samarbeta samt trivs i en öppen och driven organisation.

Arbetstid/ varaktighet
Deltid: 75%
Start: Omgående. 6 månader med goda möjligheter till förlängning

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: leverantörsreskontra, kundfakturering, ekonomiassistent, bokföring

Varaktighet, arbetstid
Deltid Deltid: 75% Minst 6 månader med start omgående

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Ekenstam 0765362708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4319189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: