Ekonomiassistent/Backoffice till ett framgångsrikt bolag i Solna

Workency / Ekonomiassistentjobb / Solna
2018-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent/Backoffice till ett framgångsrikt bolag i Solna" (publicerad 2019-01-25) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Workency i Solna, Stockholm, Malmö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-12-11

Om företaget
Workency söker för en kunds räkning en positiv,social, ochnoggrannEkonomiassistent.

Arbetsbeskrivning Ekonomiassistent/Backoffice:
Du kommer att jobba i vår Backofficegrupp med 4 personer bestående av Ekonomiansvarig, Ekonomiassistent, Säljadministratör och Serviceadministratör.

Irollen som ekonomiassistent hos oss kommer du att ha en bred roll innefattande många av Backoffice och ekonomiarbetets olika delar. Du kommer till exempel att ansvara för bolagets utgående fakturor, inkommande fakturor och attestflödet.

Avdelningen är uppbyggd för att kunna avlasta varandra vid toppar och dalar så du får inte vara rädd för att ta i lite extra och gå utanför din trygghetszon.

Arbetet sker i Officeprogrammen samt våra program Winserv och Visma Administration.

Dagliga arbetsuppgifter

Leverantörsreskontra

Kontering

Kundreskontra

Fakturering

Kundavtalshantering

Orderregistrering

Controllerfunktion av ordrar

Kundkontakt över telefon och mail

Allmänna kontorsgöromål

På gruppen ligger även ansvaret för att vara backupp för de övriga tjänsterna på backoffice vid hög belastning, ledigheter och sjukdom samt ta emot leveranser och besökare

Kvalifikationer
Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med datorer och har erfarenhet av registrering, fakturering eller liknande.

Du ska var social, noggrann, tycka om siffror och trivas att arbeta i ett högt tempo.

Excel kunskaper är extra meriterande.

Dina personliga egenskaper
Du ska ha fullständig gymnasial utbildning och behärska svenska och engelska flytande i så väl tal som skrift. Som person bör du vara ansvarstagande och serviceinriktad. Du ska ha ett helhetstänk som gör att du lätt ser vad som bör göras och på vilket sätt det ska göras. Stresstålighet och flexibilitet är mycket viktigt att du besitter.

Telefonvana är meriterande men inget krav, viktigast är att du gillar administration och trivs med att ha ordning och reda omkring dig.

Nånting som vi kollar extramycket på är att du ska utstråla energi och glädje eftersom du kommer att ha kontakt med kunder.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Habib Touma habib.touma@workency.se 076-325 26 66

Företag
Workency

Adress
Workency
Instrumentvägen 45
12653 Hägersten

Kontorsadress
Instrumentvägen 45, Hägersten

Jobbnummer
4504795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Workency

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Workency: