Ekonomiassisten till vår kund på Lidingö

Arena Personal Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Lidingö
2019-12-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassisten till vår kund på Lidingö" (publicerad 2020-01-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-12-27

Om tjänsten
Till vår kund på Lidingö söker vi en ekonomiassistent.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal men jobbar ute hos kunden. Uppdraget beräknas starta runt 20/1 och pågå tom 31/8 med goda möjligheter till förlängning. Arbetstiden är förlagd till kontorstider under vardagar måndag-fredag.

Du kommer att ha en bred tjänst inom ekonomi och du kommer arbeta både med leverantörsreskontra, kundreskontra och löpande ekonomiredovisning.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvar för leverantörsreskontra i Agresso.
• Vara behjälplig med fakturor inom tilldelat område.
• Kontroll av: flödet, kontering och bifogade dokument, kontrollsteget, bokföring, support till attestanter, kontroll av att avtalsleverantörer används, bedömning drift/investering, kontakt med leverantörer.

• Hantering av betalningspåminnelser, inkassokrav mm.
• Ansvara för interna fakturering.
• Upprätta checklistor för regelbundet återkommande fakturering.
• Årlig indexuppräkning och kontroll av samtliga avtal.
-Extern/intern fakturering samt excelleratorinläsning för avdelningens arbetsorder.
• Vidarefakturering och uppläggning av nya kunder och ändringar av befintliga.

-Leverantörsreskontra.
• Handläggning och löpande redovisning såsom: Försäljningskassor och inkomstspecifikationer.
• Tidsredovisning och fördelning av intern personals arbetskostnad.
• Löpande bokföring (omföringar, annulleringsunderlag, beslut om utbetalning mm).
-Intern kostnadsfördelning.
• Uppföljning av balanskonton.
• Omdisponeringar i budget

Profil
För att vara aktuell för denna tjänst skall du ha minst 1 års arbetserfarenhet från att ha jobbat som ekonomiassistent.
Vi ser gärna att du har gymnasieutbildning eller motsvarande med påbyggnad inom ekonomi.

Det är en stark merit om du har goda kunskaper i ekonomisystemen Agresso/UBW och kan jobba självständigt i dessa program.
Det krävs även att du har goda kunskaper i MS office progamen.
Vi vill även att du har goda kunskaper i svenska språket när det gäller tal och skrift.
Har du tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet är det en stark merit för denna tjänst.

För att passa i denna roll tror vi att du trivs med att ta stort eget ansvar samtidigt som du är duktig på att samarbeta med dina kollegor i teamet.
Du har mycket god social kompetens, är lösningsorienterad, ansvarstagande, självgående, pålitlig och kommunikativ.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arena Personal Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7058".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arena Personal Sverige AB (org.nr 556606-1916), http://www.arenapersonal.com

Jobbnummer
5020575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: