E-Commerce Administratör / Säljare på Folkhemmet i Täby

Svenska Folkhemmet Möbler & Inredning AB / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Folkhemmet Möbler & Inredning AB i Täby, Järfälla, Stockholm, Huddinge, Uppsala eller i hela Sverige

Som E-Commerce administratör kommer du att ha hand om den dagliga driften av Folkhemmets E-Handel. I detta innefattar bland annat att svara på mail från kunder, uppdatera hemsidan med nya produkter samt sköta den administrativa delen i vår logistik. Eventuellt kommer tjänsten även innehålla en viss mängd digital marknadsföring i form av sociala medier samt E-Postmarknadsföring. Vi är ett litet team vilket gör att du mer eller mindre kommer få vara inblandad i alla delar av vår E-Handel. Detta gör 4 vardagar i veckan.

Utöver detta kommer du jobba varannan helg som säljare i vår butik i Täby.

Som säljare är uppdraget att sälja möbler till konsumenter. För att lyckas med försäljningen behöver du lära dig vårt sortiment samt en djupare produktkunskap om soffor, sängar, matbord mm, vilket dina kollegor på Folkhemmet hjälper dig med. Merparten av varorna som säljs måste beställas hos leverantörerna vilket görs genom att ordrar läggs i vårt affärssystemet Pyramid. Till detta krävs att du har viss datavana och intresse för att lära dig IT-relaterade arbetsverktyg.

Som en del av rollen ingår även att hålla butiken säljande och fin samt att produkterna är korrekt prismärkta. En del är att följa upp de ordrar på möbelbeställningar som har lagts och kontakta kunderna när varorna har kommit till vårt centrala lager. Dessa uppgifter görs när det är färre kunder i butiken.

Varje butik har sitt säljteam där samarbete och kamratskap värderas högt.

Vi söker dig som har ett gediget intresse för E-Handel, försäljning och digital marknadsföring. Vi ser att du gärna har dokumenterad erfarenhet eller utbildning inom E-Handel. Du gillar att jobba i litet team med korta beslutsvägar och stor variation i arbetsuppgifter. Du är noggrann och har hög servicekänsla mot kunder. Erfarenhet inom sociala medier och marknadsföring är en merit.

Försäljning på helger underlättar om man ger/gör:
1) ett mycket gott KUNDBEMÖTANDE
2) alltid anstränger dig för att ge kunden den bästa SERVICEN
3) gör AVSLUT och blir framgångsrik i din försäljning

Vi förutsätter att du behärskar svenska mycket bra i såväl tal som skrift.

Folkhemmet Möbler & Inredning har fyra butiker och en E-handel där vi säljer prisvärda, moderna kvalitetsmöbler till en ganska målmedveten kund främst i Stockholmsområdet. Butikerna ligger i Täby, Bromma Blocks, Heron City och det senaste tillskottet öppnar i höst i Barkaby (IKEA-huset).

Vi lägger stor vikt vid personlig och hög service till våra kunder. Den skapar vi med fina och säljande butiker, en attraktiv hemsida och inte mist ett sammansvetsat säljteam i varje butik som trivs bra och alltid levererar sitt bästa.

Varaktighet, arbetstid
Vi erbjuder anställning i Folkhemmet Möbler och Inredning AB.

Publiceringsdatum
2018-03-27

Ersättning
Fast lön enligt Handels avtal, därutöver utgår provision.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-26
Ange följande referens när du ansöker: "Säljare" och önskad butik

Kontakt
Markus Gustafsson markus@folkhemmet.com 08-473 01 60

Företag
SVENSKA FOLKHEMMET MÖBLER & INREDNING AB

Adress
SVENSKA FOLKHEMMET MÖBLER & INREDNING AB
LEVERANTÖRSVÄGEN 2
18766 TÄBY

Kontorsadress
LEVERANTÖRSVÄGEN 2

Jobbnummer
4047078

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Folkhemmet Möbler & Inredning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Folkhemmet Möbler & Inredning AB: