Driftig och entusiasmerande ledare för Lednings- och verksamhets - Botkyrka kommun - Administratörsjobb i Botkyrka
Driftig och entusiasmerande ledare för Lednings- och verksamhets
Botkyrka kommun / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun i Botkyrka

Botkyrka kommun är Stockholms femte största kommun med nästan 80 000 invånare. Omtalade kultur- och upplevelsesatsningar,ett expansivt näringsliv och Sveriges yngsta och mest internationella
befolkning, gör Botkyrka till en händelse och variationsrik kommun med stora möjligheter. För mer information se www.botkyrka.se
Avsikten är att du som är rätt för rollen som affärsområdeschef ska leda det nya affärsområdet in i ett mer konsultorienterat arbetssätt. Din rutin och erfarenhet ger dig förmågan att göra detta på
ett coachande, engagerande och tydligt sätt.
Ditt uppdrag
En stor del av arbetet handlar om att utveckla, tydliggöra och kvalitetssäkra den process som sker mellan övriga delar av kommunen, som är beställare, och gruppen, som är utförare. Därför är det
viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du behöver också vara van vid att bygga och utveckla kundrelationer. I den erfarenhet du hunnit skaffa dig ingår arbete med affärsutveckling och
förpackning av konsulttjänster. Och du besitter förmågan att se nya lösningar för att möta kundernas nya behov och krav, i syfte att skapa största möjliga verksamhetsnytta.
Din stora utmaning är att skapa en gemensam verksamhetsidé och vision, i den processen blir det viktigt att involvera och engagera dina medarbetare. Det kräver att du vet hur förändringsarbete drivs
och hur man skapar delaktighet och en vi-känsla hos gruppen. Ett viktigt inslag blir att skapa ett likartat arbetssätt. Du har tidigare sett nyttan av ett coachande ledarskap som ett redskap för att
nå de gemensamma mål som gruppen strävar mot. Och du vet att lita på dina kunniga och kompetenta konsulter.
Organisatoriskt blir du direkt underställd förvaltningschefen inom Serviceförvaltningen och kommer även att ingå i förvaltningsledningen. Geografiskt kommer du ha din utgångspunkt från kontoret i
Tumba.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Du som söker har högskoleutbildning eller motsvarande, gärna med kärnkompetens inom HR, IT och/eller verksamhetsutveckling. Du har också goda kunskaper i ekonomi för verksamhetsstyrning och kännedom
om de lagar och regler som rör verksamheten. I dina erfarenheter ingår arbete med strategiska projekt inom verksamhetsutveckling samt ledarskap med personalansvar, gärna från konsult-/
serviceverksamhet. Det är en fördel om du har erfarenhet från affärsdrivande miljö. Du behöver även ha kunskap om intäktsfinansiering, konkurrensutsättning och avtal. För att lyckas i rollen är det
viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Som person är du kreativ och kan effektivt förverkliga idéer. Dessutom har du god problemlösningsförmåga, drivkraft och ett strategiskt sinne. Dessa kombinerar du med en god förståelse för vikten av
att sätta kunden i centrum. Som ledare är du coachande och kan delegera arbetet till övriga medarbetare. Du har även förmågan att stimulera medarbetare att söka effektivare arbetssätt och är öppen,
orädd och energisk, i enlighet med Botkyrkas ledarskapspolicy.
Ansökan och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Pia Bergentoft på Assessio, 08-775 09 08.
Din intresseanmälan med CV vill vi ha snarast, dock senast 2009-04-19, via www.assessio.se/rekrytering.

Publiceringsdatum
2009-03-25

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-04-19
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Pia Bergentoft, 08-775 09 08

Företag
Botkyrka kommun

Adress
Botkyrka kommun
14785 TUMBA

Jobbnummer
423889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun: