Digital Marketing Specialist - Paid Social till KappAhl

KappAhl Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KappAhl Sverige AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Kungsbacka, Lerum eller i hela Sverige

Vi som jobbar på KappAhl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft - att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 58% av våra produkter hållbarhetsmärkta. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK. Mer information finns på www.kappahl.se.

Är du passionerat intresserad av digital marknadsföring? Vill du bli en viktig spelare i vårt Inhouse Media team team som ansvarar för all medieplanering i samtliga kanaler, för alla marknader? KappAhl befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi söker nu en Digital Marketing Specialist med ansvar för primärt paid social/Facebook.

Vi erbjuder dig I rollen kommer du att ansvara för att driva och utveckla arbetet av KappAhls digitala marknadsföring inom primärt paid social för samtliga marknader. Ansvaret rymmer allt från planering och budgetering till uppföljning.

Som Digital Marketing Specialist kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga specialister i vårt Inhouse Media team. Du är passionerat intresserad av datadriven marknadsföring och rollen riktar sig till dig som vill vara med och ta den digitala marknadsföringen till nästa nivå.

Exempel på arbetsuppgifter:

Bidra till övergripande mediastrategi, med primärt fokus på paid socials roll i den totala mixen.
Planering och köp av paid social för alla marknader.
Inom ramen för given budget maximera effekten för paid social.
Leda arbetet för paid social i tätt samarbete med samarbetspartners, marknadsansvariga, e-com, analytiker och Inhouse Production team.
Uppföljning och analys av genomförda insatser.
Är du den vi söker? För att lyckas i rollen ser vi att du har relevant utbildning/kompetens inom digital marknadsföring och/eller någon form av högre ekonomisk utbildning. Du har några års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring i olika kanaler, specifikt paid social. Har du inhämtat din erfarenhet genom arbete på mediabyrå/digital mediabyrå ser vi detta som meriterande. Du har stor vana av arbete med planering, köp och uppföljning i Facebook businessplattform och har goda kunskaper i Google Analytics. Har du dessutom tidigare erfarenhet av arbete i Smartly ser vi detta som en stor fördel. Att du behärskar svenska och engelska flytande är en förutsättning.

Som person har du starkt kundfokus, är resultatdriven, orädd och nyfiken. Du drivs av att lära dig nya saker och vågar testa nytt. Du älskar att driva försäljning, är analytisk och föredrar beslut baserade på data. Du triggas av utmaningar och vet att det krävs ödmjukhet och kreativitet för att lösa de svåraste av dem. Du är en möjlighetsorienterad, prestigelös och flexibel person med vana att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. Som person är du dessutom strukturerad och tar dig an uppgifter på ett systematiskt och organiserat sätt.

Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod

Är du intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.

Din ansökan ser vi fram emot senast 7 februari. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Louise Collin, Inhouse Media Manager på mail: louise.collin@kappahl.com eller mobil: 0704-715619

Facklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, telefon: 031-7715829.
Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, telefon 031-7715643.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2020-01-17

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kappahl Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kappahl Sverige AB (org.nr 556060-4158), http://www.kappahl.com

Arbetsplats
KappAhl

Jobbnummer
5048193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KappAhl Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KappAhl Sverige AB: