Chef kundtjänst - med kunden i fokus, Region Dalarna

Region Dalarna / Chefsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Dalarna i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Leksand eller i hela Sverige

Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

Om vi tänker ur ett filmperspektiv, så skulle vi kunna jämföra tjänsten till viss del med karaktären "Anden i lampan" i Walt Disney- filmen "Aladdin". Chef kundtjänst tillsammans med sitt team finns för att kunna tillgodose de interna kundernas behov dvs. uppfylla deras önskan. Det som skiljer sig från filmen är att kunden har fler än tre önskningar samt att chef kundtjänst inte behöver bo i en antik lampa.
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

Regionservice uppdrag är att leda, utveckla, utföra och effektivisera servicetjänster till Hälso- och
sjukvården och övriga verksamheter inom och i samverkan med Region Dalarna.
Detta gör vi inom områden som t.ex. logistik, lokalvård, tvätt, kost och fastighetsdrift. Regionservice har ca 460 medarbetare och omsätter ca 300 MSEK. Verksamheten är kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 och miljöcertifierad enligt ISO 14001.

ARBETSBESKRIVNING

Kundtjänsten är Regionservice "ansikte utåt" och det är dit Region Dalarnas olika verksamheter vänder sig som kunder om de har någon form av behov kopplat till en tjänst. Det kan handla om önskemål kring trädgårdsarbete, utökat lokalvårdbehov, önskan om passerkort, felanmälningar eller kanske frågor kring regionens poolbilar.

I uppdraget ingår att aktivt förbättra, leda och utveckla funktionen, så att de strategiska målen uppfylls med hög kvalitet och kundnöjdhet. Projektledning kring förbättringsarbete är en stor och viktig del av uppdraget. Chef kundtjänst har ansvar för de idag 11 kundtjänstmedarbetarnas arbetsmiljö och trivsel samt fokus på deras utveckling, motivation och samarbetsförmåga. Det totala personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvaret ingår samt samverkan med arbetstagarorganisationerna. Som chef kundtjänst rapporterar du till den otroligt trevliga verksamhetschefen Marina och du har administrativt stöd i form av kollegor i t.ex. avtalsuppföljning samt stöd från HR- ekonomi- och IT-funktion. Region Dalarna är stort, så även om chef kundtjänst har sin placering i Falun kan resor förekomma, dock sker dessa resor aldrig på någon flygande magisk matta.

Om du kommit hit i texten och tycker att uppdraget verkar intressant, då är det dags att läsa vidare för att se om du kan känna igen dig själv i den kravbild vi ser att du som kandidat måste uppfylla för att bli aktuell för tjänsten.

KVALIFIKATIONER

Vem är det då vi söker?
Jo, vi vill att du har tidigare arbetat som chef tidigare med personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvar. Du har tidigare vana av att hantera kundkontakter, tidigare erfarenhet av att arbeta med uppföljning av statistik och data tillsammans med kund. Vidare vill vi att du har goda kunskaper i det svenska språket muntligt som skriftligt samt att du har ett B-körkort.

Vi har också några krav på vilka personliga egenskaper vi vill att du besitter. Du är en person som är kundorienterad och serviceminded ut i fingerspetsarna. Du är duktig på att kommunicera inom den egna organisationen samt mot kund. Att kunna vara analytisk är en självklarhet, då du kommer behöva granska och dra slutsatser utifrån statistik och data. Eftersom ingen dag är den andra lik ser vi också att du är flexibel och lätt kan prioritera ditt fokus utifrån behov. I de flesta arbeten idag så kan du som chef komma att stöta på problem, så även i den här tjänsten, därav behöver din lösningsfokuserade ådra vara en del av dina absoluta styrkor. Ensam är inte stark och i rollen som chef kundtjänst vill vi att du är en fena på att förmedla ett driv och engagemang, vilket skapar ett sammansvetsat och produktivt team, där alla drar åt samma håll.

Kände du igen dig i dessa kvalifikationer och är intresserad? In och sök tjänsten idag eller i alla fall senast den 21 februari 2021.

Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-02-05

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION DALARNA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "20:2021:13".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Dalarna (org.nr 232100-0180)

Arbetsplats
Region Dalarna

Jobbnummer
5560201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Dalarna: