Chef för lokal- och kanslienheten till Socialförvaltningen

Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Socialförvaltningen ansvarar för stadsövergripande verksamheter inom socialområdet, säljer tjänster, framför allt till stadens stadsdelsnämnder, samt bereder frågor till kommunstyrelsen om hela stadens socialtjänst utom äldreomsorgen samt arbetsmarknadsfrågor.

Inom socialförvaltningen arbetar cirka 900 medarbetare och arbetet präglas av engagemang och hög kvalitet. Socialförvaltningen är indelad i tre avdelningar; avdelningen för stadsövergripande sociala frågor, socialtjänstavdelningen och administrativa avdelningen.

Administrativa avdelningen består av följande enheter; ekonomi, personal, kommunikation, IT, juridik-, upphandling och föreningsstöd, lokal och kansli samt intern service. Därutöver ingår också två myndighetsutövande verksamheter, boutredningsenheten och tillståndsenheten. Administrativa avdelningens uppdrag är att framförallt ge stöd och service till nämnd, ledning och chefer.

Lokal- och kanslienheten ansvarar för den övergripande administration och strategi avseende lokaler och kansli. Detta innefattar både lokalförsörjning och hyresadministration, arkiv, nämndsekretariat och ärendehantering samt administrativt stöd till förvaltningsledningen. Enheten består av åtta medarbetare och vi söker nu en enhetschef.



Publiceringsdatum
2017-08-31

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef kommer du att leda och utveckla arbetet inom enheten, tillsammans med medarbetarna. I uppdraget som chef har du ett verksamhetsansvar för din enhet, vilket innebär att du:

- Ansvarar för att leda och fördela arbetet inom enheten så att beslutade mål uppfylls och medverka till att utveckla enhetens förmåga att stötta övriga verksamheter på ett dynamiskt vis.
- Innehar personalansvar där lönesättning, arbetsmiljö, kompetensutveckling m.m. ingår.
- Innehar budgetansvar med resultatuppföljning, kontroll och rapportering av din enhet.
- Bidrar till ett fortsatt gott arbetsklimat och utvecklar enhetens arbete genom att leda och styra medarbetarna till goda resultat i deras dagliga arbete.
- Aktivt bidrar till medarbetarnas kompetensutveckling.
- Ingår i avdelningens ledningsgrupp och tar ett ansvar för avdelningens samlade uppdrag

Arbetstempot är högt och gemenskapen mycket god på avdelningen. Du blir en del av en framåtsträvande verksamhet där vi arbetar för att utveckla verksamheterna i linje med stadens vision och så att socialnämndens mål uppnås.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Avslutad akademisk examen som bedöms lämplig i relation till uppdraget.

- Dokumenterad erfarenhet av kommunal informations- och dokumenthantering, samt lokalförsörjning och hyresadministration inom politiskt styrd verksamhet.

- Goda kunskaper om de regelverk som styr kommunal verksamhet inom aktuella områden.

- Goda kunskaper i Officepaketet

- Hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med likvärdiga arbetsuppgifter som chef inom kommunal verksamhet samt erfarenhet flera av de verksamhetområden som enheten omfattar.

I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande personliga egenskaper.

Som person är du självgående och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt. Du har en helhetssyn, tar hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende till verksamhetens bästa. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande men har en förmåga att ändra inriktning när målen ändrar sig. Det är viktigt att du är lyhörd och har en mycket god samarbetsförmåga, då arbetet innefattar många kontaktytor, såväl interna som externa. Rollen kräver att du har en tydlig kommunikation och snabbt kan anpassa dig till ändrade omständigheter, genom att se möjligheter i förändringar. Du har lätt för att entusiasmera och skapa möjligheter för medarbetare till utveckling och engagemang. För att trivas i rollen bör du ha ett genuint intresse för förvaltningens uppdrag och drivas av att förstå våra verksamhetsområden.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-14
Ange följande referens när du ansöker: 2017/5773
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Svensson, Administrativ chef 08-508 250 75

Företag
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen
Storforsplan 44
12347 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 44

Jobbnummer
3671374

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen: