CFO/biträdande stadsdirektör samt vice VD Sundbybergs stadshus A - Sundbybergs Stad - Ekonomichefsjobb i Sundbyberg
CFO/biträdande stadsdirektör samt vice VD Sundbybergs stadshus A
Sundbybergs Stad / Ekonomichefsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomichefsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg

Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.

Sundbybergs stad är en av Sveriges mest expansiva kommuner och vi söker dig som vill vara med och samordna det strategiska arbetet inom ekonomi. Men framförallt vill du vara med och utveckla staden som en ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbar arbetsgivare utifrån stadens vision, verksamheter och långsiktiga målsättningar i fokus!

Som CFO är din viktigaste uppgift att fortsätta utveckla stadens planerings-, finans-, budget- och uppföljningsprocesser och leda en strategisk central finans- och ekonomifunktion utifrån alla stadens verksamheter. I uppdraget ingår även att biträda stadsdirektören i ledning och samordning av hela staden, där rollen som vice VD bidrar till samordningen med stadens bolag. Målbilden är att bli en av Sveriges mest effektiva och kvalitetsmedvetna kommuner.

I ditt uppdrag har du ansvar för att:

* Leda, samordna och driva ekonomi- och finansfrågor.
* Linjeansvar för ekonomi- och kvalitetsutvecklingsavdelningen.
* Leda grupp och medarbetare aktivt gentemot tydliga och väl förankrade mål.
* Tänka nytt och utveckla organisationen.
* Utveckla stadens planerings-, finans-, budget- och uppföljningsprocesser utifrån kommunens alla verksamheter (förvaltningar och bolag).
* Bidra till en förflyttning av de organisations- och kulturförändringar som pågår.
* Representera staden i olika externa sammanhang.

Vi vill att du har god erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation och med kommunala bolag. Du har erfarenhet av både operativt och strategiskt ekonomiarbete samt erfarenhet av att utveckla processer inom ansvarområdet. Då stadens största dotterbolag utgörs av ett allmännyttigt fastighetsbolag är det meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbolag. Staden är i ett expansivt skede och har stora pågende investeringar men även flertal framför oss. Din erfarenhet att leda och utveckla processer för att uppnå kvalité i underlag inför beslut och uppföljningen är viktigt för oss.

För att lyckas i rollen har du god erfarenhet av att leda chefer med goda resultat. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete från större organisationer. Du är van vid att driva organisatoriskt förändringsarbete och har viljan att utveckla företagskulturer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Meriterande är erfarenhet av moderna IT-verktyg samt digitalisering inom ekonomiområdet. Akademisk utbildning är ett krav.

Vi söker dig som är drivande och tydlig i din kommunikation samt har god förmåga att skapa dialog och delaktighet. Du har ett visionärt och strategiskt synsätt och står för ett inkluderande och proaktivt ledarskap.

Som ledare är du en relationsbyggare med integritet. Du är handlingskraftig, diplomatisk och modern. Du arbetar transparant och leder genom andra. Du skapar förtroende och brinner för att delta på den förändringsresa som Sundbybergs stad står inför.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 18 juni, 2018. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-06-01

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4

Jobbnummer
4180931

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: