Cancer- och allergifonden söker ansvarig för CRM och administration

Insamlingsstift Cancer-Allergifonden / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Insamlingsstift Cancer-Allergifonden i Stockholm

Är du driven och analytisk och vill vara med och ta Cancer- och allergifondens insamlings- och givarlojalitetsarbete till nästa nivå? Cancer- och allergifonden söker en CRM- och administrationsansvarig med hjärtat på det rätta stället, som vill vara med på vår utvecklingsresa och bidra i vårt arbete för en friskare framtid och en medmänsklig nutid.
Om Cancer- och allergifonden
Cancer- och allergifonden är en ideell organisation som varit verksam sedan 1994. Vi är en insamlingsstiftelse med ändamål att främja forskning på cancer och allergier samt hjälpa sjukdomsdrabbade personer som är ekonomiskt utsatta. Vår vision är att skapa en friskare värld, där färre drabbas av sjukdom och där fler överlever.
Vi har sedan starten fördelat över 360 miljoner kronor till våra ändamål. Vi är helt fristående från andra cancer- och allergiorganisationer och får inga statliga bidrag, utan är beroende av gåvor från privatpersoner och företag.
I dag är vi fem personer som jobbar med den dagliga verksamheten. Vårt kansli ligger centralt i Vasastan i Stockholm där vi hyr in oss hos The Park, ett kreativt coworking community. Vi arbetar flexibelt, växelvis på kontoret och hemifrån.
Om rollen
I rollen som CRM- och administrationsansvarig på Cancer- och allergifonden ingår såväl operativa som strategiska arbetsuppgifter inom området insamling, CRM samt administration. Du ansvarar för att hantera men även utveckla Cancer- och allergifondens administration och CRM-processer på ett effektivt sätt, och som bottnar i våra ändamål och värderingar, samt bidrar till att stärka vårt varumärke och vår insamlingsverksamhet. Du deltar i och kan ibland ansvara för olika verksamhetsprojekt som är kopplade till administration och CRM.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete där du jobbar både självständigt och i nära samarbete med kollegorna i en utvecklingsdriven organisation. Du kommer att vara en del av ett engagerat team på en arbetsplats med högt i tak där vi vågar ta ut svängarna tillsammans! Du rapporterar direkt till generalsekreteraren.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Administration kring insamling, bland annat autogiro, adressfiler till utskick, utgående inbetalningskort och hantering av inkommande gåvor.
• Viss administration kring våra ändamål (anslag till forskning samt bidrag till privatpersoner).
• Ansvara för hantering av stiftelsens info-brevlåda (e-post) och svara på mejl.
• Framtagning av statistik, rapporter och analyser.
• Strategiskt arbete, planering och genomförande av insamlingskampanjer tillsammans med generalsekreterare och kommunikationsansvarig.
• Övergripande ansvar av CRM-systemet (Microsoft Dynamics 365), inklusive att vara kontaktperson mot leverantör.
• Underhåll och utveckling av processer och övriga delar i CRM.
• Framtagning av material till Telemarketing-personal.
• Hantering av tidrapporter för Telemarketing.
• Delta i olika verksamhetsprojekt kopplade till insamling och CRM.

Publiceringsdatum
2023-05-30

Kvalifikationer
Vi söker dig som har hög teknisk kompetens och en relevant utbildning eller några års erfarenhet av arbete inom administration och CRM. Du har förmågan att själv strukturera ditt arbete och driva processer. Du har goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 är meriterande. Även erfarenhet från arbete i insamlingsorganisation eller civilsamhället är meriterande, gärna inom insamling, ekonomi eller givarservice.
Du trivs med att arbeta på ett mindre kontor där arbetsuppgifterna varierar, och där vi hjälper varandra när det behövs.

Dina personliga egenskaper
Du är noggrann, ansvarstagande och självgående. Du har lätt för att samarbeta, är strukturerad och målmedveten. Du är prestigelös och tvekar inte att hugga i där hjälp behövs. Du har ett intresse för våra kärnfrågor och värderingar som gör dig till en god ambassadör för Cancer- och allergifonden. Tillsammans arbetar vi för att ge stöd till utsatta medmänniskor som drabbas av sjukdom, och för en friskare framtid genom att hjälpa forskningen framåt.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidare- och heltidstjänst med provanställning i sex månader.
Önskat tillträde: den 9 augusti (eller enligt överenskommelse).
Arbetstid: 40 timmar per vecka.
Förmåner: tjänstepension, friskvårdsbidrag om 3 000 kronor per år och en livsvårdstimme i veckan.

Så ansöker du
Välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till info@cancerochallergifonden.se senast den 9 juni 2023. Ange "Ansvarig CRM och administration" som ämnesrad.
Urvalsprocess och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Vi är en arbetsplats som eftersträvar mångfald och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet, etnisk bakgrund, religion, sexuell läggning, ålder, eller funktionsvariation.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emilie Bravo, generalsekreterare: emilie@cancerochallergifonden.se
Läs mer om Cancer- och allergifonden på:
www.cancerochallergifonden.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-09
E-post: info@cancerochallergifonden.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansvarig CRM & administration".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Insamlingsstift Cancer-Allergifonden, https://cancerochallergifonden.se/
Hälsingegatan 49 (visa karta)
113 31  STOCKHOLM

Arbetsplats
Cancer- och allergifonden

Kontakt
Generalsekreterare
Emilie Bravo
emilie@cancerochallergifonden.se

Jobbnummer
7836507

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Insamlingsstift Cancer-Allergifonden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Insamlingsstift Cancer-Allergifonden: