Brinner du för att ge kundservice i världsklass? Se hit!

Studentwork Sweden AB / Butikssäljarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentwork Sweden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Mer om företaget
Har du tidigare arbetat i kundorienterade roller där service i världsklass är A och O? Vill du utvecklas vidare på en arbetsplats som identifieras av nytänk, modernitet och gemenskap? Sök då rollen som supportmedarbetare och börja din karriär hos vår spännande kund i Mjärdevi!

Vår kund är ett Linköpingsföretag som grundades 1984. I fräscha och nyrenoverade lokaler i Mjärdevi samt med hjälp av innovativ teknik och hög kompetens, erbjuder de tjänster inom både kundservice och utgående försäljning. Med över 30 års erfarenhet i branschen och kontor i Linköping, Borlänge, Borås, Stockholm och Barcelona skapar vår kund tusentals relationer dagligen där fokus är att leverera branschens bästa kundupplevelse. Vi söker nu ca fem stycken kundtjänstmedarbetare till vår kunds kontor i Linköping. Tjänsten är på heltid och introduktion hålls den 25/6.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Studentwork och sedan uthyrd till vår kund. Frågor om företaget eller rollen ställs till Studentwork och ansvarig konsultchef, i detta fall Elin Karlsson (elin.karlsson@studentwork.com). Vi använder oss av ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!


Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare kommer du till en början att tillhöra en specifik avdelning och ingår i ett team om 20 - 25 medarbetare. Du kommer att företräda en myndighet och personerna du kommer att komma i kontakt med kan vara äldre, sjuka eller i en något utsatt livssituation. Det kan också vara vårdgivare, biståndshandläggare eller kommunanställda som tar kontakt.

Du kommer i rollen som kundtjänstmedarbetare att hantera inkommande samtal och mail. Vanliga frågor kan vara hur man genomför en ansökning, vilken typ av hjälp man har rätt till, om man uppfyller vissa krav samt fakturafrågor. I rollen ingår det ofta en hel del informationssökning och granskning, du ska säkerställa och ta reda på om kunder uppfyller vissa krav vilket kräver en stor noggrannhet. Mycket av arbetet är sekretessbelagt och du kommer att lära dig om diverse paragrafer, lagar och förordningar som gäller specifikt denna myndighet. Mer information om exakt avdelning och myndighet ges vid intervjutillfälle.

Du kommer att erbjudas utbildning/introduktion under tre veckor där två veckor är ren teori och en vecka är praktik/medlyssning. Det är av stor vikt att du är med på samtliga dagar under hela utbildningen. Tanken är att du efter en tid ska gå över till en annan avdelning, kallad multiskill, där rollen blir mycket bredare och varierad. Då kommer du att hantera samtal och mail från olika kunder och myndigheter vilket kräver en mycket god flexibilitet.

Placeringsort: Linköping
Omfattning: Heltid (100 %)
Start: Introduktion/utbildningsstart 25/6
Arbetstider: 06:00 - 23:00, schemaläggs på 8 timmar/dag
Uppdragslängd: Tre månader, sedan överrekrytering till kund


Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, men det är meriterande om du har någon form av vidareutbildning inom relevant område. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och goda datakunskaper är ett krav.

I denna rekryteringsprocess kommer vi att titta mycket på personligheten och din attityd, att du har en mycket god kommunikativ förmåga och talets gåva. Det är oerhört viktigt att du är pedagogisk, lyhörd och ödmjuk i ditt bemötande då många av de som ringer in kan vara i utsatta livssituationer. Du bör därför ha ett hårt pannben och klara av lite tuffare samtal eller att själv ge svåra och tunga besked. Viktigt i denna roll är också att du är tålmodig och inte har en alltför kort stubin, du kan ofta komma att behöva upprepa och förklara begrepp så att personen på andra sidan linjen verkligen förstår. I rollen som kundtjänstmedarbetare är det även viktigt att du kan anpassa ditt bemötande utifrån varje person som ringer in, att du möter dem på deras nivå. Det är oerhört viktigt att du kan jobba utifrån och med sekretess. Då du på sikt kan komma att gå över till en annan avdelning, multiskill, ser vi också gärna att du är flexibel och kan hålla många bollar i luften samtidigt utan att tappa fokus eller kvalité.


Om oss
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och utexaminerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet.

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning/marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2018-05-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-26
Ange följande referens när du ansöker: 4616
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Karlsson elin.karlsson@studentwork.com

Företag
Studentwork Sweden AB

Adress
Studentwork Sweden AB
Nygatan 25
58219 Linköping

Kontorsadress
Nygatan 25

Jobbnummer
4170454

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentwork Sweden AB: