Brinner du för affärer och inköp samt har goda kunskaper inom LO

Ab Helsingborgshem / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ab Helsingborgshem i Helsingborg

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 200 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs mer på www.helsingborgshem.se

Publiceringsdatum
2016-10-17

Dina arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare på Helsingborgshem ansvarar du för att projektleda och genomföra löpande upphandlingar. Förutom att agera sakkunnigt stöd inom upphandling och LOU kommer ett stort fokus läggas vid att driva inköps- och upphandlingsarbetet från ax till limpa där du ansvarar för att processen görs på ett strukturerat sätt, som möjliggör mätbarhet och kontinuerlig strategisk leverantörsutveckling. Vidare lägger vi stor vikt vid att processen genomsyras av ett starkt affärstänk där du är med och säkerställer bästa affären för Helsingborgshem, ur ett långsiktigt hållbart perspektiv.

Det dagliga arbetet består i allt från planering, projektledning och dokumentation till kravställning, konkurrensutsättning och förhandling samt leverantörsuppföljning och utveckling av avtal och avtalsområden.

Kvalifikationer
Erfarenhetsmässigt ser vi gärna att du har 2-5 års relevant erfarenhet från inköp och upphandling inom ramen för LOU. Vidare är du van vid att arbeta i projektform och trivs att tillsammans med kollegor och interna beställare effektivt leda och genomföra upphandlings-, kravställnings- och leverantörsutvecklingsprojekt med tillhörande dokumentations- och uppföljningsarbete.

Dina egenskaper
Vi söker dig som är driven, strukturerad och brinner för inköps och upphandlingsarbete. Som person är du saklig, kommunikativ och gillar att ta ansvar. Vidare är du en förtroendeingivande relationsbyggare som trivs i förändring, har god förhandlingsförmåga och stor arbetskapacitet.

Utbildningsnivå:
• KY/YH-utbildning
• Universitet/Högskola

Vi erbjuder:
Genom att arbeta på Helsingborgshem får du arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt och intressanta utmaningar med att utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Vi är ett välmående bostadsbolag med en stolt och engagerad företagskultur.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Karin Gjörtler, chef för Affärsstöd på 042-20 80 00. Annonsförsäljning i alla dess former undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-13
Ange följande referens när du ansöker: 3237145689
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elof Grahn, HR-Generalist

Företag
AB Helsingborgshem

Adress
AB Helsingborgshem
Box 3055
25003 Helsingborg

Kontorsadress
Drottninggatan 136 B, 25433 Helsingborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3109919

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ab Helsingborgshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ab Helsingborgshem: