Bred ekonomroll där du utvecklar både dig själv och verksamheten

Örebro Studentkår / Redovisningsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro Studentkår i Örebro

Som ekonom har du ansvar för Örebro studentkårs ekonomi och ansvarar därigenom för genomförande av hela organisationens bokföring, stöd till andra delar, organ, inom organisationen samt utveckling av organisationens ekonomi. Ekonomen är en nyckelperson i att skapa goda ekonomiska förutsättningar för Örebro studentkår ska kunna utföra sitt uppdrag.

Dina framtida arbetsuppgifter innefattar:

• Löpande bokföring
• Månatliga avstämningar
• In - och utbetalningar
• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Löneadministration
• Deklarationsombud
• Ansvarig för framtagande av budget
• Upprätta årsbokslut
• Löpande utbilda och vägleda anställda, arvoderade och ideellt engagerade inom organisationen i ekonomirelaterade frågor
• Förbättra processer och rutiner

Vårt gemensamma mål är att bygga vidare på en långsiktigt trygg och stabil organisation.

Publiceringsdatum
2018-05-08

Dina personliga egenskaper
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser att du som person är initiativtagande, noggrann och flexibel. Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du har en mycket god samarbetsförmåga. Du känner dig bekväm i att få direktiv och arbeta därefter. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och ser det som en självklarhet att bidra till ett positivt arbetsklimat på din arbetsplats. Vidare är du prestigelös som person, har förmåga att lösa problem och är duktig på att prioritera. Vi sätter även stort värde på att du drivs av att utveckla och förbättra rutiner. Vi söker en positiv person som bidrar till att föra vår verksamhet framåt med energi och kompetens. Vi söker dig som är mångsidig, som har förmågan att i det dagliga operativa arbetet ta ett steg ut och se hela bilden.

• Strukturerad och ordningsam
• Initiativtagande
• God samarbetsförmåga

Vi söker dig som:
• Har en kandidatexamen eller motsvarande inom ekonomi.
• Gillar utmaningar och att arbeta serviceinriktat, ta ansvar för utveckling och som kan agera i en organisation med många kontaktytor.
• Kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Meriterande:
• Erfarenhet av arbete inom ekonomi, redovisning och/eller organisationsutveckling.
• Erfarenhet från uppdrag/arbete inom ideella organisationer/föreningar.
• Har erfarenhet av löne- och bokföringsprogram, framförallt Fortnox och Visma.
• Kännedom om Örebro studentkår och dess verksamhet.

Vi erbjuder en arbetsplats

Där du får arbeta tillsammans med engagerade och studentpolitiska personer.
Där du får möjlighet att skapa ett nätverk inom studentsverige och får möjligheten att utvecklas både inom din yrkesroll och som individ.

Om arbetsplatsen

Vi är en liten arbetsplats med stora mål och högt tempo. Stort eget ansvar krävs. Örebro studentkår företräder alla studenter och doktorander vid Örebro universitet, vi är en omfattande organisation som är i ständig utveckling och som arbetar för studenternas bästa.

Varaktighet, arbetstid
• Tjänsten är en avtalad visstidsanställning på sex månader, med goda chanser till förlängning. * Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ersättning
• Vi har kollektivavtal. Arbetsgivaralliansen: Bransch - och löneavtal för ideella och idéburna organisationer.
• Vi har friskvårdsbidrag
• Vi har samverkansavtal
• Vi har flexpension
• Vi har 30 dagars semester

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10
Ange följande referens när du ansöker: Ekonom
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örebro studentkår

Adress
Örebro studentkår
Fakultetsgatan 3
70281 Örebro

Kontorsadress
Kårhuset, vänstra flanken

Jobbnummer
4133805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro Studentkår

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro Studentkår: