Biståndshandläggare till Partille kommun - Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen - Administratörsjobb i Partille
Biståndshandläggare till Partille kommun
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2021-11-22

Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Nu söker vi två biståndshandläggare till vår biståndsenhet med drygt 30 medarbetare. Vi arbetar tillsammans mot äldre som har behov av insatser enligt SoL samt mot barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionsstöd och äldreomsorg.

Hos oss får du en coachande arbetsledning och metodstöd, extern processhandledning samt utbildningsmöjligheter som får dig att växa i din yrkesroll. Vi har ett tydligt fokus på att främja en god arbetsmiljö. Vi ger varandra stöd i olika ärenden och utvecklar verksamheten tillsammans utifrån förbättringsfilosofin Lean.


Publiceringsdatum
2021-11-22

Arbetsuppgifter
* Tycker du om att arbeta i team?
* Vill du vara med och påverka?
* Är arbetsmiljön viktig för dig?

Nu söker vi er som vill bidra till vårt viktiga uppdrag som biståndshandläggare med inriktning mot komplexa ärenden.

Vi är en enhet som alltid sätter våra brukare i fokus genom ett professionellt bemötande och en gedigen kompetens. Nyckeln till framgång är att vi tillsammans skapar en tillåtande arbetsmiljö med närhet till skratt och att vi kontinuerligt arbetar med utveckling och kvalitetsarbete.

Brukarna som är kopplade till aktuella tjänster är ofta i behov av ett motiverande arbete för att ta emot stöd. Du arbetar i team med en kollega och tillsammans har ni cirka 45 ärenden. Ni arbetar tillsammans för att motivera in insatser i nära samarbete med utförare såsom hemtjänst, socialpsykiatrin och kommunens missbruksenhet. Tjänsterna innebär myndighetsutövning med en stor portion socialt arbete vilket visat sig vara ett framgångsrikt arbetssätt för den aktuella målgruppen.

Som handläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Vi använder oss av Socialstyrelsens IBIC modell för alla våra utredningar. Du möter många människor, tar del av deras levnadshistorier och bidrar till en skillnad i deras liv när de får stöd till en fungerande vardag. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter. Viktigt för oss är att vi samarbetar utifrån våra olika roller och kompetenser.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om rådande lagstiftning och rättspraxis inom området. Du har några års erfarenhet av myndighetsutövning mot olika målgrupper inom SoL och gärna inom LSS. Har du erfarenhet av utskrivningsplanering från sjukhus samt IBIC är det meriterande. Du är bekväm i myndighetsrollen och har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

Som person är du positiv, engagerad och gillar att vara med och påverka. Du har erfarenhet och intresse av att möta människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Rollen kräver att du arbetar självständigt med förmåga att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Vidare är du bra på att samarbeta och att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Vårt jobb är inte alltid enkelt, men alltid meningsfullt. Om du tycker detta låter spännande och utmanande kan du vara personen vi behöver.

ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
6121179


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: