Biståndshandläggare till ett engagerat team!

Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Enheten för äldre / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Enheten för äldre i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Älvsjö är ett attraktivt område där många vill bo.

Stadsdelsområdet är en av stadens minsta befolkningsmässigt med 28 000 medborgare. I stadsdelsförvaltningens verksamheter arbetar 700 medarbetare och 30 chefer. Arbetet präglas av närhet mellan de olika verksamheterna. Förvaltningskontoret med medborgarkontor, bibliotek och öppen förskola ligger i Älvsjö centrum, 10 minuter från city.

Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för äldre är ett team som består av 14 engagerade medarbetare! Vi är tio biståndshandläggare, en administratör, en biträdande enhetschef och en enhetschef. Vi handlägger ca 600 personer över 65 år som har behov av kommunal vård och omsorg. Vi utreder färdtjänst, riksfärdtjänst och bedriver uppsökande arbete. Enheten för äldre utgör äldreomsorgens beställarenhet och vårt uppdrag är att, utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet.

Från och med den 1 januari 2018 ingår enheten för äldre i en ny organisation där förvaltningens samtliga myndighetsutövande enheter har samlats under en avdelning.

En av biståndshandläggarna går vidare till en annan yrkesroll, därför söker vi en ny kollega till teamet.

Publiceringsdatum
2018-06-29

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare i vårt team får du en bred erfarenhet i arbetet inom området. Arbetet är varierat och du möter individer med olika typer av behov.

Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen som stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen. Du har många samverkanspartners; bland annat hälso och sjukvården (landstinget), anhörigkonsulent och våra utförare av vård- och omsorg, vilker ger dig en bred erfarenhet inom det sociala arbetet.

Enhetens medarbetare planerar för en förändring av arbetssätten för att bättre möta utmaningar inom området. Du behöver därför trivas i en miljö där du är med och formar och bidrar till en ny organisation.

I arbetet ingår att vara delaktig i verksamhetsutveckling. Som handläggare i arbetslaget arbetar du självständigt, men har samtidigt tät kontakt med dina kollegor.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi finner likvärdig för tjänsten. Det är meriterande om du har kunskaper om Stockholms stads sociala system, Paraplyet. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av biståndsbedömning samt goda kunskaper i gällande lagstiftning.

Tjänsten förutsätter god svenska i både tal och skrift då en stor del av arbetet består av dokumentation och journalföring.

För att lyckas i tjänsten har du lätt för att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt så att du håller uppsatta tidsramar. Du är förändringsbenägen, har en god samarbetsförmåga och tycker om att hantera komplexa frågor.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas.

Övrig information
Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar, tillgängliga chefer och en god sammanhållning i teamet. Som anställd får du juridisk och social handledning. Under dina första 6 månader har du en introduktionsplan. Under den tiden har du en mentor som du kan vända dig till.

Du erbjuds friskvård på arbetstid och vi har ett eget gym i förvaltningshuset. Vi tillämpar flex- och sommartid.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-13
Ange följande referens när du ansöker: 2018/4681
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Petrovic 08-508 21 533

Företag
Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Enheten för äldre

Adress
Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Enheten för äldre
Älvsjö Stationsgata 21
12521 Älvsjö

Kontorsadress
Älvsjö Stationsgata 21

Jobbnummer
4230739

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Enheten för äldre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Älvsjö SDF, Enheten för äldre: