Biståndshandläggare till enheten för LSS och socialpsykiatri - Lidingö stad - Administratörsjobb i Lidingö
Biståndshandläggare till enheten för LSS och socialpsykiatri
Lidingö stad / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Lidingö, Stockholm, Solna, Danderyd
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Omsorgs- och socialförvaltningen erbjuder stöd till lidingöbor i livets alla skeenden och omfattar verksamhetsområdena äldreomsorg, socialpsykiatri, funktionsnedsättning och individ och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att möjliggöra och utföra de beslut som omsorgs- och socialnämnden tar. Allt arbete vi gör ska präglas av att vi sätter individens perspektiv i centrum vilket innebär att vi i vårt arbete utgår från varje individs unika situation och behov.

Vi befinner oss i ett nyskapande skede och söker nu en biståndshandläggare till enheten för LSS och socialpsykiatri som ska arbeta med handläggning mot målgruppen LSS. Vi sitter i nyrenoverade ljusa lokaler i Lidingö stadshus.

Publiceringsdatum
2018-12-12

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en biståndshandläggare med inriktning mot målgruppen personer med funktionsnedsättning enligt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) samt till personer under 65 år som söker insatser enligt Socialtjänstlagen.

Dina arbetsuppgifter är att ge information till personer i behov av stöd, service och omsorg, ta emot ansökan, utreda behov, fatta beslut, ta fram uppdrag för beviljad hjälp och följa upp att beviljad hjälp uppnår önskad effekt för individen. I ditt arbete kommer du träffa personer i deras hem, i stadshuset eller tillsammans med landstinget, kommunala och privata aktörer. Ett prioriterat område är att synliggöra individen och dennes behov och lyfta fram individuella resurser och förmågor. Tillsammans med personen formulerar du mål och följer upp att beviljad hjälp uppnår önskad effekt.

Vår enhet består av 10 biståndshandläggare, en enhetschef och en gruppledare. Som stöd i ditt arbete finns inom verksamhetsområdet även verksamhetsutvecklare som är kunniga inom området och en systemadministratör som ger utbildning och support i verksamhetssystemet Treserva.

Som nyanställd inom enheten erbjuds du bland annat utbildning i motiverande intervju (MI) och kurs i att bemöta personer som utsatts för våld i nära relationer. Du kommer också att ingå i team med kollegor som stödjer och hjälper varandra i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer
Du har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Har du tidigare arbetat som biståndshandläggare eller inom området funktionsnedsättning/äldreomsorg, exempelvis på utförarsidan, är det meriterande. Körkort är önskvärt men inget krav. Det är bra om du är van vid verksamhetssystemet Treserva

Du som söker har ett salutogent förhållningssätt och ser till den enskildes egna förmågor. Du ska tycka om att vara delaktig i utveckling av vårt uppdrag och arbetssätt, ta initiativ till att utveckla din kompetens och arbeta för att vi tillsammans uppnår våra mål. Du ska trivas med att arbeta med människor med olika förutsättningar och förmågor och ha ett gott bemötande. Du är intresserad av juridik och mån om att uppnå en rättssäker handläggning. Vi fäster stor vikt vid att du har ett gott bemötande och förmåga att samarbeta med andra.

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse.
Vikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning.
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler
och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare,
rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Facklig representant, nås via stadens växel, 08-731 30 00

Nanny Enberg, Enhetschef, 08-731 36 10

Arbetsplats
Lejonvägen 15

181 32 Lidingö

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid 3-6 månader.

Ersättning
*
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-26
Ange följande referens när du ansöker: 3994524570
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Facklig representant 08-731 30 00
Nanny Enberg 08-731 36 10

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Lejonvägen 15
18132 Lidingö

Kontorsadress
Lejonvägen 15, 181 32 Lidingö

Jobbnummer
4505118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: