Biståndsbedömare med inriktning äldre till ett engagerat team!

Stockholms stad, Skärholmen SDF, Beställarenheten omsorg om äldr / Administratörsjobb / Stockholm
2018-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndsbedömare med inriktning äldre till ett engagerat team!" (publicerad 2019-05-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Skärholmen SDF, Beställarenheten omsorg om äldr i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 35.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Arbetsplatsbeskrivning

Beställarenheten omsorg om äldre består av ett team med 19 engagerade medarbetare.

Vi är 16 biståndsbedömare, en metodutvecklare, en biträdande enhetschef samt en enhetschef. Vårt uppdrag är att, utifrån gällande lagstiftning, utreda ansökningar från personer 65 år och äldre som har behov av stöd i sin vardag, fatta beslut, beställa samt följa upp beviljade insatser. Vi söker nu dig som vill bli vår nya kollega!



Publiceringsdatum
2018-09-13

Dina arbetsuppgifter
Som biståndsbedömare med inriktning äldre har du ett viktigt, meningsfullt och varierat arbete framför dig där du möter individer med olika typer av behov som ansöker om stöd i vardagen. Du utreder, bedömer och beslutar tillsammans med kollegor och biträdande enhetschef om vilka insatser som kan beviljas enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). I uppdraget ingår även att följa upp beviljade insatser.

Läs mer om hur det är att arbeta som socionom i Stockholms stad här:

Klicka här!



Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen. Det är meriterande om du har kunskaper om Stockholms stads sociala system Paraplyet. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av biståndsbedömning samt goda kunskaper i gällande lagstiftning. Då dokumentation och journalföring är en stor och viktig del i arbetet behöver du också ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

För att lyckas i tjänsten arbetar du både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du har en god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är uthållig i ditt arbetssätt.



Övrig information
Vi erbjuder dig en arbetsplats med tillgängliga chefer, korta beslutsvägar och en god sammanhållning i teamet. Du kommer att erbjudas möjlighet till kompetensutveckling. Vi får stöd av två administratörer från en annan enhet med att hantera fakturor och avgifter. Medborgarkontoret utreder stadsdelens färdtjänstansökningar.

Förvaltningskontoret med medborgarkontor är beläget med närhet till tunnelbana och galleria med stort utbud av restauranger, caféer och shopping.

Som nyanställd hos oss har du en introduktionsplan och en mentor under dina första sex månader. Vi har juridisk handledning och det finns möjlighet att ingå i någon av de intressegrupper som finns hos oss såsom anhörigstödsgruppen, hot- och våldsgruppen eller antidiskrimineringsgruppen. Vi arbetar aktivt med att utveckla vår verksamhet tillsammans mot uppsatta mål och med fokus på vår målgrupp.

Du erbjuds friskvård på arbetstid och vi har ett eget gym och simhall i förvaltningshuset. Vi tillämpar flex- och sommartid.

Välkommen med din ansökan!



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-27
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5896
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Petersson, enhetschef 08-508 245 12
Julia Davidsson, bitr enhetschef 08-508 245 54

Företag
Stockholms stad, Skärholmen SDF, Beställarenheten omsorg om äldr

Adress
Stockholms stad, Skärholmen SDF, Beställarenheten omsorg om äldr
Bodholmsplan 2
12726 Skärholmen

Kontorsadress
Bodholmsplan 2

Jobbnummer
4345789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Skärholmen SDF, Beställarenheten omsorg om äldr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Skärholmen SDF, Beställarenheten omsorg om äldr: