Beslagshandläggare till polisområde Stockholm Nord

Polismyndigheten - Solna / Administratörsjobb / Solna
2022-09-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Beslagshandläggare till polisområde Stockholm Nord" (publicerad 2022-09-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Solna i Solna

Om arbetsplatsen
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
PO Nord är uppdelad i sju lokalpolisområden samt sektioner för grova brott, BIN, jour, operativt stöd och ett områdeskansli. Lokalpolisområde Solna består av Solna och Sundbybergs stad. Sektionen för Operativt stöd har som uppdrag att förse utredningsverksamheten på polisområde- och lokalpolisområdesnivå med olika stöd- och specialistuppgifter inom ramen för förundersökning. Inom sektionen hanteras bland annat hantering av beslagtaget gods, transkribering av utredningsmaterial, operativa analyser, utredningsstöd i jourmiljö, finansiella utredningar, och multimediahantering.

Publiceringsdatum
2022-09-23

Dina arbetsuppgifter
Som beslagshandläggare är din huvudsakliga arbetsuppgift att i förundersökningen hantera och ansvara för tvångsmedlet beslag enl. RB 27 kap, i samband med brottsutredningar. Det rör sig om allt från kläder, papper, verktyg, fordon, pengar, narkotika, vapen m.m. Du ansvarar för att omhänderta olika utredningsadministrativa och operativa utredningsåtgärder, såsom effektuering av lagakraftvunna domar och polisiära förundersökningsbeslut, identifiering och spårning av föremål tagna i beslag samt hantering och vård av beslag. Vi eftersträvar en hög servicenivå och en rättssäker hantering. Du kommer få arbeta med flera typer av beslagtaget gods och du tilldelas flera ansvarsområden samt vara bidragande i utvecklingen av verksamheten. Vissa ansvarsområden består till merparten av administration framför bildskärm medan andra delar rör fysisk hantering där tunga lyft förekommer. I arbete har du kontakt med polisanställda såväl som med allmänheten.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieexamen
• förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Erfarenhet av att arbeta med dator som arbetsverktyg
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av administrativt arbete i närtid inom lager eller logistik
• Erfarenhet av relevant servicearbete
• Grundläggande kunskap i juridik, eller vana av att tolka, följa och förstå juridisk text
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem

Dina personliga egenskaper
Som person är du ordningsam och trivs med att ha ordning och reda runt omkring dig. Du har en utvecklad känsla för service och god förmåga att hantera beslaget gods på ett rättssäkert sätt. För det förutsätter vi att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du trivs i en föränderlig miljö och är nytänkande för förändring och utveckling. Du är flexibel och har god prioriteringsförmåga. Ser lösningar framför problem. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi att du trivs i samverkan med andra för att nå gemensamma mål. Arbetet bedrivs både enskilt och i team vilket förutsätter att du är självgående och ansvarstagande i ditt arbete och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Linda Morén 0738 40 88 10 linda.moren@polisen.se, Fredrik Somero 0722 31 73 97.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Andrea Uddman, 073-076 37 31, andrea-uddman@polisen.se

Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen nås vis 114 14.

Övrig information
Arbetsort: Solna
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Polismyndigheten - Solna
Sundbybergsvägen 15
17173 SOLNA

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Sundbybergsvägen 15 (visa karta)
171 73  SOLNA

Arbetsplats
Polismyndigheten - Solna

Jobbnummer
7010345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Solna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Solna: