Avgiftshandläggare till Myndighetsenheten i Båstad

Båstads Kommun, Myndighetsenheten / Ekonomiassistentjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten i Båstad

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.

Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.

Vi söker en avgiftshandläggare till Myndighetsenheten för att arbeta tillsammans hos oss vid utökat behov. Det är en spännande och givande tjänst där du får möjlighet att ta ansvar och bidra. Samtidigt får du lära dig mycket och kan utvecklas tillsammans med oss.

Hos oss är det viktigt att vi samarbetar och har en god dialog för att kunna utföra vårt uppdrag på bästa möjliga sätt.

Denna tjänst är lokaliserad på Bjäredalen i Förslöv med anslutning till Förslövs station, vilket ger goda pendlingsmöjligheter.

Publiceringsdatum
2022-09-20

Arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att beräkna och fatta beslut om avgift utifrån gällande lagar och regler med utgångspunkt i Socialtjänstlagen.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av att handlägga och hantera avgiftsärende. Du kommer bland annat att arbeta i följande system, LifeCare och Procapita.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av avgiftshandläggning inom äldreomsorgen. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning med fördel inom socialt arbete, administration och ekonomi eller annan utbildning som vi finner likvärdig för tjänsten.

Du har ett självständigt arbetssätt, är strukturerad, med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann och följer det regelverk som finns för arbetet.

Då arbetet kräver kontakter, både internt och externt, har du god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du tar initiativ och är kommunikativ med en positiv inställning. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Stämmer detta på dig? Varmt välkommen med din ansökan omgående, då vi gör ett löpande urval.

ÖVRIGT
Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag och rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.

Kommunala avtal gäller. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och intervjuer sker löpande.

Från och med 1 oktober 2022 kommer du som kandidat att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning inom Myndighetsenheten, Vård- och omsorg. Du begär själv registerutdraget från Polisen. Utdraget som avses är utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret.

Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Möjlighet till utökad arbete mellan 25%-50% under en period. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "249".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Båstads kommun (org.nr 212000-0944)

Arbetsplats
Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Kontakt
Enhetschef Myndighetsenheten
Emina Muratovic
0431-77416

Jobbnummer
6999494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten: