Avgiftshandläggare inom äldreomsorgen

Lomma kommun, HSL, korttid, myndighet och förebyggande verksamhet / Ekonomiassistentjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lomma, Burlöv, Lund, Malmö, Staffanstorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lomma kommun, HSL, korttid, myndighet och förebyggande verksamhet i Lomma

Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.

Enhet myndighet HVO tillhör Socialförvaltningen i Lomma kommun och arbetar på uppdrag av socialnämnden. Enhetens medarbetare utreder och fattar beslut om insatser samt avgifter enligt SoL till kommunens äldre invånare. Enhetens arbete styrs av kommunens gemensamma värdegrund som utgår från Öppenhet, Respekt och Ansvar. Att vara en värderingsstyrd organisation innebär att alla vi som arbetar i Lomma kommun är bärare av våra värderingar. Det påverkar vårt arbete, vårt engagemang och vårt bemötande, men också hur vi förhåller oss till varandra, våra medborgare och samarbetspartners.

Socialförvaltningen arbetar därtill aktivt med ett tillitsbaserat ledarskap på alla nivåer vilket i sin tur skapar förutsättningar för att varje medarbetare utifrån sina roller och uppdrag blir en medledare till att utveckla och föra organisationen framåt. Värdegrunden och det tillitsbaserade ledarskapet vägleder enhetens medarbetare i vardagliga beslut och möten samt bidrar till att vi känner glädje och engagemang för vårt uppdrag och kommunens invånare.

Då vår kollega går vidare till nytt uppdrag inom vår kommun söker vi nu en avgiftshandläggare inom äldreomsorgen.

Som medarbetare hos oss har du möjlighet att semesterväxla och du får friskvårdsbidrag. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval kommer ske löpande och vi ser fram emot just din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-09-23

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta med avgiftshandläggning, ekonomi och administration. Som avgiftshandläggare kommer du i huvudsak att arbeta i vårt datasystem Procapita med att avgiftsberäkna och handlägga avgifter för de som har beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen. Du får in underlag och fattar beslut om olika avgifter och skapar fakturor för utskick. Du granskar, konterar och kvitterar samt i viss mån attesterar fakturor i vårt ekonomisystem Agresso.

I arbetet ingår att ha kontakt med kommuninvånare och kollegor inom våra verksamheter för att säkerställa att vi tar ut rätt avgifter samt att bemöta frågor om kostnader och fakturor. Arbetet innebär hög grad av medledarskap för sitt uppdrag samt ett nära samarbete och samordning med andra professioner. Våra medarbetare medverkar även aktivt i planering, uppföljning och utveckling av verksamheten.

Tjänsten ingår i enheten Myndighet HVO som består av ytterligare sju biståndshandläggare. Enheten har en härlig sammanhållning och värnar aktivt om varandras arbetsmiljö.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av avgiftshandläggning eller ekonomiprocesser inom kommunal vård och omsorg eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har:
• eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
• arbetat med administrativa processer inom socialtjänstens område
• arbetat aktivt i verksamhetssystemen Procapita och LifeCare.

Som medarbetare hos oss är det viktigt att du har förmågan att arbeta självständigt och ansvarstagande utifrån ditt uppdrag. Du behöver kunna uttrycka dig på ett professionellt sätt både i tal och skrift samt ha förmåga att strukturera och prioritera i uppdraget. Tjänsten ställer även krav på att kunna granska och hantera synpunkter och klagomål gällande avgifter och fakturor. Om du liksom vi gärna blandar arbetsuppgifternas allvar med humor och skratt på fikaraster och luncher tror vi att du kommer trivas hos oss!

För att nå en så god matchning mellan oss som arbetsgivare och dig som sökande ber vi dig att besvara nedanstående frågor som ett avgränsat avsnitt i ditt personliga brev. Dina svar kommer att utgöra en del i vår urvalsprocess.

1. Beskriv en av dina kompetenser som bäst matchar vår tjänst som avgiftshandläggare?
2. Hur förstår du begreppet medledarskap och hur tar det sig uttryck i din arbetsvardag idag?

ÖVRIGT
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lomma kommun, HSL, korttid, myndighet och förebyggande verksamhet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "167-2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lomma kommun (org.nr 212000-1066)

Arbetsplats
Lomma kommun, HSL, korttid, myndighet och förebyggande verksamhet

Kontakt
Viktoria Nyman, Enhetschef Myndighet HVO
073-341 10 75

Jobbnummer
7009351

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lomma kommun, HSL, korttid, myndighet och förebyggande verksamhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lomma kommun, HSL, korttid, myndighet och förebyggande verksamhet: