Årets mest spännande roll inom B2B-försäljning mot detaljhandeln

Hogia Handelssystem AB / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Handelssystem AB i Stenungsund

Nu har du möjlighet att få en central roll i Hogia Handelssystems fortsatta expansion.

Vi förstärker försäljningsteamet mot våra fantastiska befintliga kunder och söker dig som vill utveckla relationen med dem, samtidigt som du får möjlighet att arbeta nära vårt produktteam.

Du blir del av ett mycket stabilt bolag som satsar stort inför framtiden, och i ett team som präglas av ödmjukhet, rakhet och humor.

Hogia Handelssystem AB ingår i Hogiagruppen och erbjuder administrativa lösningar anpassat för handelsbranschens behov. Hogia Retail är ett unikt och modernt butiksdatasystem och vi erbjuder även system inom ekonomi och fakturahantering, personal och lön. Vi har lång erfarenhet av våra kunders arbetsflöden och en djup kompetens i hur branschen fungerar.

Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap.

Publiceringsdatum
2018-08-23

Om tjänsten
I ditt nya arbete kommer du som säljare att få möjlighet att bearbeta och utveckla våra befintliga kunder, och i förlängningen bli en central del i hur vi kommer att lyckas med vår tillväxtstrategi.

Du kommer att arbeta med systemförsäljning av främst Hogia Retail (butiksdatasystem) men också av Ekonomi. Det kommer handla om försäljning mot exempelvis enskilda butiker, butikskedjor och huvudkontor inom detaljhandeln. Du bedriver ditt arbete mycket strukturerat när det gäller försäljning, kundbesök och uppföljning, men även mässor, kundevents, frukostseminarier och andra marknadsaktiviteter är återkommande inslag i ditt arbete. I din nya roll kommer det att finnas plats för nytänkande, egna initiativ och för dig att påverka utformningen av arbetet. I takt med att du utvecklar relationen med våra kunder så kommer du att ha mycket goda möjligheter till personlig utveckling.

Vi är just nu i ett expansivt skede med höga tillväxtmål, så det är en spännande framtid vi har framför oss!

Är du vår nya kollega?

- Du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat med systemförsäljning, en hög initiativförmåga, ett starkt driv och stort engagemang för att lyfta försäljningen mot nya nivåer - både individuellt och tillsammans med ett team.
- Du är öppen, strukturerad, och vill göra skillnad.
- Vi ser det som en bonus om du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat inom handelsbranschen, men vi lägger större vikt vid att du är rätt medarbetare för uppdraget.
- Du har lätt till skratt och kan bjuda på dig själv, eftersom humor tillsammans med ödmjukhet, rakhet och högt driv är en del av vår kultur.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 36 år sedan. Vill du vara med på den spännande fortsättningen på vår resa?

Sista ansökningsdag är 12 augusti och intervjuer för denna tjänst kommer att ske tidigast under v 33. Frågor angående tjänsten mailas enklast till mimmi.cromberger@hogia.se men inga svar kan förväntas under v 30 och 31.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 2018/52
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mimmi Cromberger, Talent Acquisition Specialist mimmi.cromberger@hogia.se

Företag
Hogia Handelssystem AB

Adress
Hogia Handelssystem AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
4305401

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Handelssystem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Handelssystem AB: