Är du administratör med siffersinne som är redo för en ny utmani

Säters Kommun / Administratörsjobb / Säter
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Säter, Hedemora, Borlänge, Falun, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säters Kommun i Säter

Socialförvaltningen på Säters kommun ansvarar för individ- och familjeomsorg samt äldre- och handikappomsorg. Förvaltningen arbetar med försörjningsstöd, barn- och ungdomsvård, familjerätt, vård- och behandling av vuxna, biståndsbedömning, hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård i kommunal regi, omsorg av psykiskt funktionshindrade, särskild omsorg samt bostadsanpassning.

Staben på Socialförvaltningen består av sju dedikerade medarbetare; en förvaltningschef, en biträdande förvaltningschef, en medicinskt ansvarig sjuksköterska, en nämndsekreterare, en enhetschef för biståndsenheten, en ekonom och en avgiftshandläggare. Teamet är placerade centralt i kommunen, på Rådhuset i Säter.

Då nuvarande avgiftshandläggare ska vara mammaledig söker vi hennes vikarie. Vikariatet startar den 1 februari 2019 och sträcker sig över 9 månader.

Publiceringsdatum
2018-09-11

Dina arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare hos
oss har du en viktig funktion. Du bevakar att underlag för beslut om
avgift inkommer och är korrekta samt fattar beslut om avgifter rörande
omvårdnad, trygghetslarm och dagverksamhet för enskilda personer.
Avgiftssystemet är fastställt av kommunfullmäktige.

Rollen innebär samarbete med enheterna på förvaltningen och att
besvara frågor från äldre, anhöriga och biståndshandläggare, främst över
telefonen. Vidare gör du omregistreringar vid behov rörande t ex nya hyror, inkomster
och andra förändringar som påverkar den enskildes avgift, samt granskar och konterar fakturor. Diverse administrativa uppgifter som posthantering, statistik och sammanställning av underlag till Socialstyrelsen ingår också.

Närmaste chef är Förvaltningschefen.

Kvalifikationer
Du har en gymnasieexamen med inriktning administration, ekonomi eller annan utbildning vi bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av att ha arbetat med administration och ekonomi tidigare. Du är väl förtrogen med de lagar och regler som gäller på området och är en fena på att räkna.

Praktisk erfarenhet av systemet Procapita samt ekonomisystemet Agresso är meriterande likväl som tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

Dina personliga egenskaper
Då rollen ställer krav på socialt samspel är det viktigt att du som person är bra på att samarbeta och är tydlig och saklig i din kommunikation. Du är mån att ge god service och ett gott bemötande. Du är stabil och lugn och arbetar med hög lojalitet utifrån de riktlinjer och regelverk som gäller. Vidare har du en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi erbjuder
Ett självständigt arbete i den lilla kommunen med de stora möjligheterna!

Kontaktinformation
Ingalill Frank, Förvaltningschef, 0225-551 70, ingalill.frank@sater.se

Arbetsplats
Åsgränd 2

783 30 Säter

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-25
Ange följande referens när du ansöker: 3927678085
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingalill Frank ingalill.frank@sater.se 0225-551 70

Företag
Säters kommun

Adress
Säters kommun
Åsgränd 2
78330 Säter

Kontorsadress
Åsgränd 2, 783 30 Säter

Jobbnummer
4340919

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säters Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säters Kommun: