Applikationssupport / 2nd line support till globalt IT-företag

Bravura / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-07-16

Företaget
Företaget är en del av en internationell koncern och finns representerade i ett flertal länder världen över. Företaget arbetar inom trafikinformationssystem för kollektivtrafik och de står bakom ett flertal av de största elektroniska biljetthanteringssystemen i världen. Denna tjänst är placerad i Stockholm, där du tillsammans med tre andra kollegor arbetar i en utmanande och varierande miljö, med den senaste tekniken inom området. Även om man arbetar mot den svenska marknaden så får man vara en del av ett större globalt företag där man får ta del av vad som händer i andra länder.


Dina arbetsuppgifter
Du arbetar i en bred roll där den ena dagen inte är den andra lik, huvudsakligen agerar du teknisk support, gör felsökningar och testar ny mjukvara. Du förser kontorets största kund med second-line support via ett ärendehanteringssystem. I denna roll kommer du även att ansvara för databaser vid utrullning av nya versioner av den egenutvecklade applikationen. Dessa utrullningar sker fyra gånger per år. Företaget har en egen testmiljö med en kopia av det biljettsystem som kunden har där nya versioner och uppgraderingar testas. Kundkontakten är det framförallt first line support som har och det är de som eskalerar svårare och mer komplexa ärenden till second line support. Den enda externa kontakten du har är mot leverantörer.
Du arbetar främst i Oracle, SQL-server och egenutvecklade applikationer samt i textbaserad OS (Linux och Solaris)

Det här är en tjänst där du initialt arbetar som konsult via Bravura under 6 månader för att sedan bli anställd hos företaget. Arbetstiderna är 08.00-16.30 med flextid.


Kvalifikationer
• Utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• God kunskap i SQL eller med fördel Oracle
• Meriterande med erfarenhet som DBA
• Meriterande med erfarenhet av textbaserad OS (Linux eller Solaris)
• Flytande svenska och engelska såväl tal som skrift

Vi ser att du som söker har ett stort tekniskt intresse och drivet för att utvecklas och lära dig nya saker. Du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar för att finna lösningar för både utveckling och felsökning i databaserna. Det är ofta unika ärenden vilket gör att du behöver tänka utan för boxen då alla svar inte finns dokumenterat. Då teamet arbetar tätt tillsammans och har tät kontakt med andra avdelningar ser vi att du trivs att arbeta i grupp för att leverera en bra produkt och tjänst för deras kund.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Globen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Second line support, 2nd line, support, IT, databas, DBA, It-tekniker, teknik, server, SQL, Oracle, MS office, Solaris, Unix, Linux, heltid, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Lotsander martin.lotsander@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4250038

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: