Almia Bemanning söker Sveriges bästa Konsultchef

Almia Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Almia Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Som säljande konsultchef arbetar du tillsammans med erfarna och ambitiösa kollegor. För oss är det centralt att arbeta kvalitativt i hela sälj- respektive rekryteringsprocessen. Du driver dina egna kundrelationer och säljaktiviteter, från prospektering till fördjupade samarbeten med konsulter och kunder. Dina dagar kommer fyllas av att söka upp och kontakta nya kommuner, landsting och privata vårdbolag, träffa nya och befintliga kunder och att utveckla interna samarbeten med dina kollegor inom både sälj- och bemanningsorganisationen.
Inom ramen för rekryteringsprocessen sköter du urval och intervjuer liksom referenstagning och uppföljning. Du har personalansvar vilket innebär kontraktsskrivning, lönesättning, medarbetarsamtal mm. Hur du planerar dina arbetsdagar är mycket upp till dig.
Tempot är högt och arbetet omväxlande och här får du agera konsultativt mot kunderna och lösa förfrågningar på spännande uppdrag.

Till denna roll söker vi dig som vill ta dig an en bred och spännande roll som säljande konsultchef med personalansvar. Säljarbetet riktar sig till potentiella konsulter och kunder. Du ansvarar för att rekrytera och hjälpa våra kunder med bemanning av legitimerad sjukvårdspersonal. Ingen dag är den andra lik och rollen är full av spännande utmaningar.

För att lyckas i denna roll drivs du av att arbeta i en dynamisk och affärsorienterad organisation. Du är strukturerad och välorganiserad med en förmåga att växla mellan olika typer av uppgifter. Du är en utpräglad servicemänniska och är bra på att bygga långsiktiga relationer via telefon. Du har förmåga att fatta egna beslut och prioritera under högt tempo. Som person bidrar du till en positiv atmosfär, är prestigelös och ansvarsfull. Du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.

Som person är du målinriktad och nyfiken med ett stort människointresse.
Du drivs av att etablera nya relationer och uppskattar en sälj- och affärsinriktad företagskultur.
Med ett starkt engagemang för kunden sätter du stort värde på att leverera med service och kvalitet.

En viktig och stor del av arbetet är att skapa förtroende och goda relationer till dina kunder och konsulter/kandidater. Därför tror vi att du redan idag arbetar med försäljning via telefon, har erfarenhet av rollen som rekryterare eller arbetar som konsultchef. Du är van att snabbt sätta dig in i olika verksamheter och agera konsultativt mot kund.
Erfarenhet från vårdsektorn är meriterande men inget krav.

Almia AB är ett ungt företag som grundades 2016. Vi sitter i ljusa, härliga lokaler på Östermalm i Stockholm. Vi arbetar med rekrytering och bemanning av legitimerad sjukvårdspersonal och våra kunder är landsting, kommuner samt privata vårdföretag. Hos oss är klimatet och trivseln inom företaget nyckeln till vår framgång.

Varaktighet, arbetstid
Start enligt överenskommelse Vi tillämpar provanställning på 6 månader Placering på kontoret, Östermalm i Stockholm

Publiceringsdatum
2017-11-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-27
Ange följande referens när du ansöker: KC2017

Kontakt
Jenny Linnarsson jenny@almiabemanning.se

Företag
Almia Bemanning AB

Adress
Almia Bemanning AB
Linnégatan 6
11447 Stockholm

Kontorsadress
Linnégatan 6

Jobbnummer
3824952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Almia Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Almia Bemanning AB: