Affärsjurist - arbeta lösningsorienterat med upphandlingsfrågor - Regeringskansliet - Administratörsjobb i Stockholm
Affärsjurist - arbeta lösningsorienterat med upphandlingsfrågor
Regeringskansliet / Administratörsjobb / Stockholm
2018-09-13

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Upphandlingssektionen, Juridik- och Affärsenheten, Förvaltningsavdelningen
Är du en kunnig jurist med flerårig erfarenhet av arbete med upphandlingsjuridiska ärenden? Vill du ge juridiskt stöd till medarbetare i hela Regeringskansliet? Tillsammans med professionella och kunniga kollegor, bidrar du till att Regeringskansliets medarbetare köper varor och tjänster korrekt, affärsmässigt och effektivt.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arbetet som affärsjurist innebär att du ger stöd och rådgivning avseende upphandlingsjuridiska ärenden i huvudsak till medarbetare på IT-enheten. Arbetsuppgifterna kan exempelvis vara att ge stöd vid förhandling, formulering och tolkning av avtal, inom främst it- och telekomområdet. Du handlägger också förnyade konkurrensutsättningar, stöttar i offentliga upphandlingar samt genomför rättsutredningar inom de aktuella områdena. I rollen ingår att du är bollplank och ger juridiskt stöd även till kollegorna på upphandlingssektionen rörande upphandlings- och avtalsfrågor. Som affärsjurist är du även en del i kvalitetssäkringsprocessen och granskar upphandlingsunderlagen ur ett affärsmässigt och juridiskt perspektiv.

En naturlig del av tjänsten är att kontinuerligt följa lagändringar och upphandlingsrättslig praxis. I ditt arbete ingår också löpande informations- och utbildningsinsatser kring upphandlingsregelverket för att höja kompetensen kring inköp/upphandling inom Regeringskansliet.

På upphandlingssektionen arbetar sju strategiska inköpare, en inköpsanalytiker och två affärsjurister. Sektionen arbetar sedan ett par år mycket proaktivt med kategoristyrning som arbetssätt för att driva upphandlingsverksamheten i Regeringskansliet. Du bidrar i utvecklingsarbetet genom att aktivt föreslå förbättringar och effektivisering av sektionens arbetssätt

Din bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen i juridik och är en kunnig jurist med minst två års erfarenhet av arbete med anskaffningar enligt LOU. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på advokatbyrå eller av liknande arbetsuppgifter inom offentlig sektor, gärna inom it- och telekomområdet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med avtalsrätt och av avtalsfrågor inom it- och telekomområdet.

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, omdömesgill och kunna omsätta juridik till praktisk tillämpning och ge konkreta råd. Du är resultatinriktad, analytisk och har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är också viktigt att du är initiativtagande, självständig och har en god samarbetsförmåga över de organisatoriska gränserna.

Publiceringsdatum
2018-09-13

Övrig information
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta sektionschef Pia Hedström på telefonnummer 08-405 40 29. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Magnus Karlsson på telefonnummer 08-405 85 63. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00; Saco (Jesper Svarén), Seko (Erik Wilhelmsson) samt ST. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8 oktober 2018

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
103 33 Stockholm
10333 Stockholm

Kontorsadress
Rosenbad 4

Jobbnummer
4346577


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: