Administratör med inriktning chefsstöd till äldreomsorgen i Majo

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.


Publiceringsdatum
2020-01-20

Arbetsuppgifter
Är du ordningsam, tycker om att samverka med andra och ge god service?

Äldreomsorgen i stadsdelsförvaltningen Majorna-Linné söker nu en engagerad och självgående administratör. Vi kan erbjuda en stimulerande arbetsmiljö i en verksamhet med kompetenta och engagerade kollegor.

Som administratör kommer du att ha en viktig roll i organisationen. Vi arbetar tätt i team för att stötta och samarbeta med varandra för att ge bästa tänkbara service. Rollen som administratör är varierande och innebär dagligt kvalificerat chefsstöd inom äldreomsorgen.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara att stötta chefer i löneprocessen vid ny-, avslutad och pågående anställning. Du kommer att ansvara för fakturahantering där du granskar inkomna fakturor. Du hanterar även inköpsfrågor i verksamhetssystemet Proceedo. En viktig del i uppdraget är att vara stöd för medarbetare och chefer i frågor som rör lön, schemaläggning och arbetstider i vårt personalsystem Personec. Som chefsstöd kan du också arbeta på administrativa uppdrag från områdeschef och sektorschef. Arbetsuppgifterna kommer även innefatta administration kring västtrafikkort och cykelleasing samt samordning kring gratifikation av medarbetare med lång anställningstid.

Inom äldreomsorgen har vi en bredd av olika kompetenser och erfarenheter som vi gärna delar med varandra. Vi är övertygade om att en god och hälsosam arbetsmiljö ger en bra verksamhet och god service.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom det administrativa området eller likvärdig utbildning. Du har några års erfarenhet av arbete i rollen som chefsstöd och av arbete inom offentlig förvaltning. Uppdraget kräver att du har god IT-kompetens och arbetat som administratör i verksamhetssystemen Personec, Proceedo och WinLas. Det är även meriterande om du arbetat i systemen Agresso och Nekksus.

Vi söker dig som är engagerad, har hög social kompetens och gillar att samarbeta tillsammans med andra. Du tar ett stort eget ansvar, är flexibel och söker ständigt efter effektiva lösningar. Vi ser gärna att du bidrar med egna idéer och är med och driver vårt kvalitetsarbete framåt. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.

Hoppas att vi har fångat ditt intresse. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A928450".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , SDF Majorna-Linné

Jobbnummer
5051039

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: