Administratör 100% sökes till församlingsexpeditionen

Ljungby pastorat / Administratörsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby pastorat i Ljungby

Tjänsten är en del av pastoratets administrativa stöd till församlings- och begravningsverksamhet, förtroendevalda, frivilligarbetare och församlingsbor i pastoratet. Det innebär att du kommer att möta människor i olika sammanhang, både anställda, församlingsbor och externa kontakter. Inom enheten arbetar åtta medarbetare. Vi strävar alltid mot att utveckla vårt arbetssätt, vilket kan innebära att arbetsuppgifterna kan förändras inom tjänstens arbetsområde.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Församlingsadministration - till exempel medlems- och verksamhetsregister, bokning av kyrkliga handlingar (dop, vigsel och begravningar), bokning av lokaler.
Schemaläggning. Att tillsammans med kyrkoherde planera och sammanställa gudstjänstschema samt ansvara för vikarietillsättning
Telefonväxel
Andra administrativa uppgifter som posthantering, inköp, statistik, arkiv med mera

Publiceringsdatum
2022-12-08

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning. Du är van vid att arbeta med IT-system som stöd i ditt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Svenska kyrkans administrativa system som till exempel Kyrkobokföringen, Kyrksam och Aveny. Tjänsten innehåller kommunikativt arbete och kontakt med människor, därför måste du ha goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Om dig
Du är en serviceinriktad person som tycker om att arbeta med och för andra människor. Positiv, social, engagerad och med god förmågan att arbeta strukturerat och ta ansvar för dina uppgifter. Du måste ha ett helhetstänk och kunna planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är medlem i Svenska kyrkan, delar Svenska kyrkans värderingar och har erfarenhet av kyrkligt liv. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättningen av denna tjänst.
Körkort och tillgång till egen bil är meriterande.

Om företaget
Svenska kyrkan är sveriges största medlemsorganisation med över sex miljoner medlemmar. Ljungby pastorat består av åtta församlingar med cirka 10500 medlemmar. Pastoratets personal arbetar utifrån fem enheter. Den centrala expeditionen är förlagd till församlingshemmet vid Ljungby kyrka. Vi är cirka 50 anställda fördelade på församlingar och kyrkogårdsförvaltning. Inom pastoratet finns även ett 80-tal frivilliga och förtroendevalda som utgör våra församlingsråd och utskott.

Om tjänsten
Tillträde efter överenskommelse. Upplysningar om tjänsten lämnas av Chef för administrativt stöd Annelie Wiberg tel. 0372 - 671 21.
Skicka din ansökan med CV, personligt brev, referenser och löneanspråk till oss senast den 9 januari 2023. Intervjuer sker löpande.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-09
Via brevpost till Annelie Wiberg, Ljungby pastorat, Box 4, 34121 Ljungby
E-post: annelie.wiberg@svenskakyrkan.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ljungby Pastorat (org.nr 252003-8775), https://www.svenskakyrkan.se/ljungby/
Kyrkogatan 3 (visa karta)
341 21  LJUNGBY

Arbetsplats
Ljungby pastorat

Kontakt
Chef för administrativt stöd
Annelie Wiberg
annelie.wiberg@svenskakyrkan.se
0372 - 671 21

Jobbnummer
7242129

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljungby pastorat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby pastorat: