Administrativ samordnare med inriktning inköp & upphandling

Orsa Kommun / Administratörsjobb / Orsa
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Orsa, Mora, Älvdalen, Rättvik, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orsa Kommun i Orsa

Välkommen till Orsa kommun, en liten pärla i Siljansbygdens norra del. Här finns vildmark runt knuten och kulturen i centrum. I Orsa gör vi saker tillsammans på ett enkelt sätt med nära samverkan och korta beslutsvägar. I Orsa skapar vi med människor, inte för, här finns livskvalitet och vi gör saker möjliga. I Orsa finns gemenskap, mod och skaparkraft.

Verksamhetsområdet Service och utveckling ansvarar för kost, planering och utveckling samt gemensamt stöd och medborgarservice.

Gemensamt stöd och Medborgareservice är en central stödfunktion genom nämndsadministration, administrativt stöd, arkiv, inköp och upphandling, kontaktcenter, vaktmästeri samt bemanning.




Publiceringsdatum
2021-07-02

Beskrivning
Inom Gemensamt stöd och medborgarservice pågår en utveckling av det administrativa arbetet.

Vi söker dig som vill vara med i vårt team och vara engagerad i det fortsatta arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ samordnare med inriktning inköps- och upphandlingsfrågor kommer du att vara en viktig pusselbit i det fortsatta arbetet med att utveckla beställarstödet (e-handel). Du kommer att arbeta kommunövergripande och har därmed en central roll i kommunens utveckling avseende inköps- och upphandlingsfrågor, samt digitalisering av dessa. Du kommer att leda kommunens beställarorganisation, ansvara för avtalsuppföljning samt vara kontaktperson i övergripande frågor rörande upphandling, samt ett stöd till verksamheterna i bland annat direktupphandlingsfrågor.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Samordna, genomföra och följa upp kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet.
- Leda, utbilda och utveckla beställarorganisationen i kommunen
- Ta fram och säkerställa interna styrdokument, processer och rutiner som vägleder och kvalitetssäkrar inköps- och upphandlingsprocessen.
- Ansvara för administration av behörigheter i systemet Proceedo (e-handelsverktyg)
- Ge stöd i och genomföra direktupphandlingar
- Upprätta och administrera direktköpsavtal i kommunens avtalsdatabas.
- Skriva rapporter och sammanställa statistik
- Identifiera och driva/genomföra utveckling inom administration
- Genomföra processkartläggningar

För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och ett högt tempo. Du drivs av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Genomförd eftergymnasial utbildning, gärna högskoleutbildning, med inriktning inköp/upphandling inom offentlig verksamhet (eller motsvarande kunskapsnivå eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig).
- Flerårig yrkeserfarenhet, inom administration och att du har erfarenhet av offentlig upphandling.
- Mycket god kommunikativ kompetens. Lyhördhet. Förmåga att förstå olika lagar och regler.
- Drivkraft att utveckla sig själv och verksamheten.
- Lösningsfokuserat förhållningssätt.
- En representativ förmåga och är en utåtriktad person med hög social kompetens.
- Sinne för struktur, ordning och reda, är flexibel och har förmågan att prioritera.
- Förmåga att trivs med att jobba i högt tempo och med att ha många bollar i luften.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet och Office 365

För att lyckas i tjänsten ser vi att du är självgående, drivande, prestigelös och att du har fallenhet för att ge god service.

För att klara arbetsuppgifterna krävs:

- Hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.
- Pedagogisk- och kommunikativkompetens för att klara av att utbilda och förklara.
- Vana och skicklighet i att söka information, sammanställa och redigera underlag.
- Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga
gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling.

Anställningsvillkor
- Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
- Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
- Arbetsprover kan komma att genomföras som en del i rekryteringen.
- Körkort B är ett krav för tjänsten.
- Goda kunskaper om kommunal verksamhet är meriterande

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Orsa kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/26".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Orsa kommun (org.nr 212000-2189)

Arbetsplats
Verksamhetsområde Service & utveckling, Gemensamt stöd, Administrativt stöd

Jobbnummer
5844243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orsa Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orsa Kommun: