Accountor Stockholm söker affärsområdeschef redovisning

Accountor AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm, Linköping, Västervik, Karlskoga, Jönköping eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 370 medarbetare och i koncernen närmare 2500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10st lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Publiceringsdatum
2016-04-26

Dina arbetsuppgifter
Till ett växande bolag söker vi nu dig som har mångårig erfarenhet från att leda ledare till positiva resultat genom att sätta medarbetare och kunder i fokus. Ledarskap med tydlig resultatfokus!

Rollen som affärsområdeschef innebär ansvar för den dagliga produktionen och leveransen till kund inom affärsområdet "Accounting" (Redovisning). I generella termer betyder det att ansvara för budget och resultat, produktion, personal, kund, processerna samt att kvalitetssäkra leveransen av tjänsterna. Du kommer att vara en av få betydelsefulla nyckelspelare i organisationen och ingå i den svenska företagsledningen. Du rapporterar direkt till VD och styr och ritar kartan för dina ledare och medarbetare. Rollen är bred och innehåller alltifrån att jobba med strategi och utveckling till resultat och personalledning. Det är en självständig och dynamisk roll som innebär att du kommer ha stora kontaktytor både inom och utanför organisationen. Till din hjälp har du supportfunktionerna; IT, HR, Finance och Marknad.

 Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Budget & resultatansvarig för hela produktionen

Ansvarig för produktion via ca 15 stycken underrapporterande ledare

Personalansvarig; bemanning och resursplanering, rollprofiler, rekrytering, medarbetarnöjdhet.

Kundnöjdhet och kundutveckling. KAM för ca 5-10 stora kunder.

Kvalitet: i leverans till kund, via process- och kompetensutveckling.

Omvärldsbevakning: behovsanalys av vad client service behöver, utveckling sker sen i samråd med IT/Solutions.

Leverantörskontakter: uppföljning av affärsområdets leverantörer och samarbetet med dessa, kravställare och avtalsansvariga.

Kvalifikationer och egenskaper:

Akademisk utbildning, gärna civilekonom eller motsvarande

Dokumenterad bakgrund av minst fem års erfarenhet av att leda chefer

Erfarenhet av ledningsgruppsarbete

Erfarenhet av affärsutveckling med goda resultat

Pratar och skriver obehindrat engelska då det är vårt koncernspråk

Även om rollen kräver att du är självgående och kan ta eget ansvar ställer den dessutom stora krav på din förmåga att få andra att prestera och agera då teamledarna finns på flera orter i landet.

Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:

• Modig som ledare, rak och tydlig dialog

• Smidig och politisk, kan navigera både internt och externt

• Likeable, utåtriktad med ett ödmjukt förhållningssätt

• Drivs av att prestera och sälja in idéer till andra ledare, medarbetare och kund

• Entusiasmerande

• Prestigelös, stark och stabil i dig själv

Om företaget
Vad kan företaget & rollen erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare ingår i en stor internationell koncern med otaliga möjligheter. Varumärket har en stor potential och företaget en bra tillväxtplan. Du kommer att få en av de viktigaste positionerna i företaget och ingår i högsta företagsledningen, vilket gör att du har stort inflytande här och nu men även framtidsvisionärt. Huvudkontoret ligger i helt nyrenoverade och ljusa lokaler i Vasastan, Stockholm. Vi finns på tio andra orter i landet med koncernmoder i Finland, varför jobbet innebär visst resande. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och möjlighet att delta i ett hälsoprogram via Sophiahemmet. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

Frågor och kontakt Ansök gärna redan idag men senast den sista maj 2016. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Frida Dynér på 0765 - 42 10 35 eller: frida.dyner@accountor.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Accountor AB

Adress
Accountor AB
Stockholm
10569 Stockholm

Kontorsadress
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2806510

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor AB: