Yrkeslärare till gymnasiesärskolans Administrationsprogram

Utvecklingspedagogik Sverige AB / Gymnasielärarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla gymnasielärarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Utvecklingspedagogik Sverige AB i Sollentuna, Solna, Lidingö, Stockholm, Norrtälje eller i hela Sverige

Häggviks Gymnasium är en fristående gymnasie- och gymnasiesärskola belägen i Sollentuna. Inom gymnasiesärskolan erbjuder vi nationella och individuella program. Gymnasieskolan vänder sig till elever som är diagnosticerade inom autismspektrum där vi erbjuder introduktionsprogrammet samt individuellt alternativ. I anslutning till skoldagen erbjuds även korttidstillsyn (fritids). Med kompetenta och engagerade medarbetare baserar vi utbildningen på varje elevs förmågor och förutsättningar. Häggviks Gymnasium drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus.Vi söker en lärare för mentorskap och undervisning på gymnasiesärskolans nationella program för Administration, handel och varuhantering.

Vi har förväntningar att du är en person med god pedagogisk förmåga. Du är lyhörd och kan anpassa och individualisera undervisningen efter elevernas behov och inlärningsstil.

Undervisningsgrupperna är förhållandevis små -10 elever i varje grupp. Vi vill att våra lärare arbetar i nära samarbete, därför är det viktigt att du vill samverka t ex i ämnesövergripande projekt.

Du har ett särskilt intresse för elever i behov av särskilt stöd. Det är meriterande om du tidigare arbetat riktat med målgruppen. Vi förväntar oss också att du aktivt är med och bidrar i elevhälsoarbetet.

Då alla våra elever har omfattande stödbehov är det viktigt att du är trygg i din yrkesroll och är flexibel med metoder och verktyg i ditt arbete i att stötta eleverna att lyckas. Vi riktar oss till elever med omfattande stödbehov, elever som har behov av mentorer på plats. Vi söker därför dig som vill arbeta heltid.

Du kommer att arbeta tillsammans med en mentor samt ämneslärare och elevassistenter knutna til klassen. Klassen (programmet) består av 20 elever i dagsläget.

Arbetet omfattar också anskaffning av APL-platser samt att besöka elever på deras APL ute på arbetsplatser.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetet ställer höga krav på god kommunikation och du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Erfarenhet och utbildning

• Vi söker dig som har adekvat utbildning och erfarenhet från arbete inom gymnasiesärskolan.
• Vi ser gärna ämnesbehörighet inom Administration.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att undervisa och leda lärande för elever med intellektuella funktionsnedsättningar.
• Du har ett positivt förhållningssätt i mötet med människor och visar ett stort engagemang för ditt arbete och elevgruppen.
• Du är initiativrik som person och har lätt att samarbeta.

Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.

Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Utvecklingspedagogik Sverige AB (org.nr 556471-5729)

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Utvecklingspedagogik Sverige

Kontakt
LR
Nils Cronestrand
nils.cronestrand@up.se

Jobbnummer
7621018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Utvecklingspedagogik Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Utvecklingspedagogik Sverige AB: