Xzakt Gävle, Team Leader för Remote-team

Xzakt Kundrelation AB / Kundservicejobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xzakt Kundrelation AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Hofors eller i hela Sverige

Xzakt Gävle fortsätter växa och nu går vi vidare in i nästa fas vilket innebär att vi börjar bygga kundserviceteam på distans. För att lyckas med ett team där hela gruppen arbetar hemifrån på distans så behöver man en riktigt bra chef. Är du den vi söker?

Xzakt har sedan starten år 2000 tillsammans med superentreprenören Gunilla von Platen blivit en given aktör inom outsourcing av kundservice. Idag har vi över 400 medarbetare i Sverige fördelat på Skellefteå, Gävle, Eskilstuna och Stockholm tillsammans med near-shore-lösningar i Malaga och Gdansk och är utöver det en del av den globala aktören Transcom sedan 2017.

Som Team Leader för ett Remote-team hos Xzakt Gävle kommer du ansvara för 14-16 medarbetare där samtliga arbetar på distans från sina respektive hem.

I rollen kommer chefen utgå från Xzakt Gävle och arbetsuppgifterna består i att,

• Coaching, feedback och träning av dina medarbetare.
• Genomföra kvalitetskontroller.
• Genomföra uppföljningar 1-on-1 med dina medarbetare löpande.
• Ha kundkontakt med uppdragsgivaren, via telefon, e-mail och möten.
• Ansvara för kundmöten (veckomöten, månadsmöten etc).
• Ansvara för gruppens lönsamhet och effektivitet.
• Ansvara för gruppens välmående och utveckling.
• Stötta och hjälpa medarbetare i det dagliga arbetet.
• Säkerställa att distansarbetet fungerar bra och att gruppen.

Vi strävar efter att 80% av Team Leaders tid skall gå till aktivt och direkt arbete med medarbetarna i coachingsyfte.

Tjänsten som Team Leader är placerad i centrala Gävle och möjlighet till hybrid-arbete (arbeta delvis på plats, delvis på distans) finns efter genomförd utbildning och on-boarding.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är primärt och preliminärt kontorstid, dvs måndag - fredag, 08:00 - 17:00.

Friskvårdsbidrag finns och likaså kollektivavtal via UNIONEN och Almega.

Krav för tjänsten är,

• Tidigare erfarenhet som Team Leader, gruppchef eller personalansvarig eller motsvarande.

• Tidigare erfarenhet av kundservice.

• Trygg i det svenska samt engelska språket i tal och skrift

Meriterande men inte krav är,

• Tidigare erfarenhet av distansarbete och eller leda arbete på distans.

Vi är ett expansivt företag som ständigt letar efter nya stjärnor - duktiga medarbetare som vill utvecklas och växa tillsammans med oss. Du har en gyllene möjlighet att få spetskunskaper inom kundbemötande och personlig service och få insikt om nya spännande branscher.

Din personliga utveckling värdesätts högt. Hos Xzakt börjar du din anställning med en ordentlig introduktion, följt av en utbildning inom det område du ska arbeta i. Här ges du goda chanser för utveckling inom din karriär och inte minst att klättra inom vår organisation genom vår karriärplattform, The Xzakt Way.

Vi ser fram emot din ansökan! Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-09-19

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Xzakt Kundrelation AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Xzakt Kundrelation AB (org.nr 556588-8913), https://www.xzakt.com/

Arbetsplats
Xzakt Kundrelation

Kontakt
Fredrik Härdin
fredrik.hardin@xzakt.com

Jobbnummer
6994777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xzakt Kundrelation AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xzakt Kundrelation AB: