Webbansvarig administratör med intresse för ekonomi

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Publiceringsdatum
2018-02-06

Dina arbetsuppgifter
Till spännande statlig organisation söker vi nu en webbansvarig administratör med intresse för ekonomi till konsultuppdrag på heltid med start 2018-03-01 som löper till och med 2018-10-31 med möjlighet till förlängning.

I rollen som webbansvarig administratör ingår arbetsuppgifter så som:

* Uppdatering av webbsida med aktuell information, om event samt delta i framställandet av nyhetsbrev (och utskick av detsamma). Dessutom komplettera med t ex presentationer efter genomförda event.
* Ansvara för eventuella layoutändringar och kontakt med webbyrå.
* Hantera medlemmar på webben - hålla register och kontaktpersoner uppdaterade på webben.

Det ingår också i arbetsuppgifter att:

* Delta i styrelsemöten - distribuera agenda, delta i möte som sekreterare, skriva protokoll och distribuera protokoll. Stötta institutionens arbetsgrupper.
* Boka lokaler, förtäring vid student/företagspresentationer och marknadsföra dessa mot studenterna.
* Hantera interna processer
* Arkivera material och hålla ordning på verksamhetens serverområde. Fortlöpande ta hand om arbetsuppgifter i gemensam action-lista.
* Hantera forskningsansökningar - bidra i arbetet att söka finansiering inom de områden som verksamheten arbetar.

Du kommer vidare att:

* Arbeta med finansiering, ta fram faktureringsunderlag (för medlemsföretag och vid event med avgift) och vidarebefordra till ekonomiavdelning samt följa upp att fakturorna blir betalda.
* Stötta med ekonomisk och verksamhetsredovisning till partners och myndigheter
* Sköta intern och extern kommunikation skriftligt och via hemsida/sociala medier
* Arbeta med marknadsföring
* Organisera möten, workshopar och konferenser
* Arbeta med arkivering samt distribution av protokoll, rapporter och papper
* Stötta med bokningar av resor
* Assistera med planering och uppföljning av verksamheten.
* Projektstöd forskning, upprätta tidrapporter, koordinera rapporter för gruppens forskare. Ansvara för individuella forskaravtal, hålla ordning på vilka projekt som behöver ha avtal och tillse att projektens forskare har korrekta avtal.
* Bistå vid projektredovisningar till nationella och europeiska forskningsorgan. Koordinera och samla in material som behövs vid redovisningarna.
* Koordinera och organisera projektmöten, på nationell och internationell nivå, i Sverige och utomlands.

Vem är du?

Du ska kunna bistå med ekonomisk uppföljning och redovisning samt ha kännedom om rapporterings- och redovisningskraven inom fältet för de vanligaste finansiärerna av forskningsprojekt på EU-nivå. Vi ser att du har utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot marknadsföring. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska ha kännedom om samt arbetat i något eller några administrativa system såsom Agresso, EFH, Ladok, resehanteringssystem, HR+, Polopoly, Back Spinn webbverktyg och CMS.

Som person är du lösningsorienterad, ansvarstagande och självständig. Du är också drivande och noggrann med god prioriteringsförmåga. Du är prestigelös, arbetar väl mot deadlines och har en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är självgående. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet

Du erbjuds

Ett utvecklande uppdrag på spännande statlig organisation. Uppdraget är på heltid med start 2018-03-01 och löper till och med 2018-10-31 med möjlighet till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek men arbeta ute hos vår kund. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lena Cardelius på lena.cardelius@jurek.se. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via email.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Cardelius lena.cardelius@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3949492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: