Webbanalytiker till Bonnier News Lifestyle

360 Rekrytering AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 360 Rekrytering AB i Stockholm, Uppsala, Linköping, Vadstena, Göteborg eller i hela Sverige

Är du en grym digital analytiker? Vill du vara med och bygga Sveriges vassaste marknadsavdelning inom digitala medier? Då är detta en roll för dig!

Om Bonnier News Lifestyle och teamet

Bonnier News Lifestyle är en ny spännande division inom Bonnier News som satsar på att bli störst inom flertalet livsstilsrelaterade områden som bland annat resor, bilar, inredning, hälsa och mat. Lifestyle driver idag flera kända livsstilssajter som exempelvis Hälsoliv, Leva, Allt om Bilar och har dessutom flera nya digitala satsningar som app- och e-handessajter (bland annat Wellie & Happy Green). Nu tar vi sikte på att bli ännu större och rekryterar flera nya personer till vårt digitala marknadsteam.

Om rollen

Som webbanalytiker på Bonnier News Lifestyle kommer du att ingå i vårt digitala marknadsteam. Vi är ett team på sju personer som jobbar med bland annat med SEO, SEM, CRM, konverteringsoptimering och webbanalys (bl.a. datavisualisering, dashboarding och e-handelsanalys). Du kommer att jobba nära tillsammans redaktionen, affärsägare, vårt utvecklingsteam och UX-specialister för att hjälpa oss bygga den bästa digitala användarupplevelsen för våra besökare och kunder. In din roll kommer du att få möjligheten att jobba med de senaste teknologierna inom digital analys men framför allt Google Analytics, Tableau & Klipfolio.

Vi letar efter en person som har en djup passion och förståelse för digital analys. Du vill gärna bli bäst på webbanalys, och även om du inte kan allting redan nu har du som ambition att lära dig snabbt och bli duktig på att:

Analysera olika typer av data och visualisera den på ett enkelt och tydligt sätt med skarpa rekommendationer.

Presentera analyser för olika stakeholders, vilka oftast är redaktion, affärsägare eller kunder. Målet är att alla får samma bild av nuläget och sen tillsammans hittar vägar för att hela tiden optimera och förbättra. Detta är en nyckel i att Bonnier News Lifestyles produkter utvecklas framåt.

Vara expert på visualisering oavsett om det är en rapport, skärm eller i app.

Genomföra ad-hoc-analyser på förfrågningar från bolagets olika affärsområden.

Ta fram undersökningar och enkäter för att samla in mer information om läsare och kunder samt presentera resultatet för verksamheten.

Vem är du?

Du har en akademisk utbildning såsom civilingenjör, civilekonom eller annan relevant högskoleexamen och har arbetat med digitala analyser. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är självgående och har förmågan att driva förändringar av Bonnier News genom din analys. Du är självklart samarbetsinriktad och gillar att arbeta i team. Din svenska är flytande i tal och skrift.

Intresserad?

Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Susanna Aronson 0708-41 92 10.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-12-20

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-17
Ange följande referens när du ansöker: tresextio225
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
360 Rekrytering AB

Adress
360 Rekrytering AB
Hamngatan 2, 5tr
11147 Stockholm

Kontorsadress
Hamngatan 2, 5tr

Jobbnummer
3866763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 360 Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 360 Rekrytering AB: