Volvo GTO Köping söker en senior HR Business Partner

Badenoch & Clark / Ekonomiassistentjobb / Köping
2017-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Volvo GTO Köping söker en senior HR Business Partner" (publicerad 2017-03-14) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Köping, Kungsör, Arboga, Hallstahammar, Surahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Köping, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Vill du bidra till att Volvo GTO i Köping blir den främsta transmissionsanläggningen i världen? Har du en bred grund inom HR, hög servicegrad och starkt fokus på värdeskapande HR? Då kanske du är vår nya kollega! Vi erbjuder en tjänst med stort ansvar och utrymme att bidra på en arbetsplats där en god grund avseende processer och arbetssätt redan är lagd.

Bakgrund

På HR-avdelningen på Volvo GTO i Köping arbetar 9 personer i funktionerna HR Business Partner, Competence Management. Vi är stolta över att vara en stödfunktion till företagets ledning och chefer i personalfrågor på individ-, grupp- och organisationsnivå. Vårt arbete med att säkra en effektiv och värdeskapande leverans av HR till organisationen har uppmärksammats globalt inom organisationen och vi har varit benchmark för andra Volvo siter.

Hur ser din arbetsdag ut?

Som HR Business Partner är du drivande i att identifiera och implementera HR-strategier och -aktiviteter som stödjer verksamheten och skapar värde utifrån anläggningens behov, policies och mål. Du stöttar ledningsgrupp, chefer och medarbetare inom den del av verksamheten som du ansvarar för genom att coacha och utmana organisationens ledare i HR-relaterade arbetsuppgifter och processer. Arbetsinnehållet innefattar fullt ansvar för implementering och uppföljning av HR-processer inom de olika enheterna, såväl operativt som taktiskt och strategiskt. Årligen återkommande processer är bl a VGAS (Volvo Group Attitude Survey), PBP (Personal Business Plan), Talent Review och lönerevision. Arbetsuppgifter inom "Core HR" innefattar stöd i rehabilitering, rekrytering, arbetsrätt/förhandlingar, löneformerna samt personalfrågor som uppstår i verksamheten. HR-professionen kräver stor affärsförståelse och vi håller fokus på värdeadderande HR-aktiviteter, allt utifrån behoven i verksamheten och i värdeflödet. Arbetet inom HR drivs i enlighet med principer inom VPS (Volvo Production System), där fokus hos HR primärt ligger på arbetssätt inom metodologin PD (People Development).

Vem trivs här?

Du har en akademisk examen inom Personal & Administration, Företagsekonomi, Beteendevetenskap eller annat likvärdigt område och flera års erfarenhet från en kvalificerad HR-roll i en organisation med välutvecklade HR-processer, gärna från ett internationellt industriföretag. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift och är en van användare av Officepaketets alla program.

Vi fäster även mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en självgående person med god analytisk förmåga. Du är uthållig, har god prioriteringsförmåga och trivs med problem- och konfliktlösning även när tempot är högt. Med en känsla för service och samarbete, är du en person som har lätt för att skapa och utveckla goda relationer med din omgivning. Andra ser dig som en förtroendeingivande person som man gärna vänder sig till och lyssnar på, tack vare din goda kompetens, ditt goda omdöme och din förmåga att vara både coachande och pådrivande. Du känner dig hemma både i det dagliga, operativa arbetet och i mer strategiska frågeställningar och du står stadigt även när det blåser.

Inom Volvo värdesätter vi mångfald och jämställdhet, allt efter övertygelsen om att detta leder till utveckling.

Intresserad?

Låter det som ett arbete som skulle passa dig? Sök snarast, dock senast 12 mars 2017. Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att till din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. För mer information om tjänsten, kontakta någon av rekryteringskonsulterna Ulrika Matsson eller Johnny Gustafsson på telefon 020-15 18 18.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Badenoch & Clark, ett ledande internationellt rekryteringsföretag som finns på 14 orter med drygt 50 seniora konsulter i Sverige. Vi rekryterar top management, chefer och specialister till såväl privat som offentlig sektor. Vi har verksamhet i 13 länder och grundades 1980. Badenoch & Clark ingår i Adecco Group, ett Fortune 500-bolag.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-02-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Matsson 020-15 18 18
Johnny Gustafson johnny.gustafson@badenochandclark.se

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Västgötegatan 4A
72211 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Västgötegatan 4A

Jobbnummer
3344124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: