Visstidstjänster och timvikarier till Servicecenter

Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet / Butikssäljarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet i Eskilstuna, Nyköping eller i hela Sverige

Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet svarar för att den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik.
Den 1 februari 2016 etablerades verksamheten Servicecenter Sörmland efter att ett politiskt beslut fastställdes. Uppdraget omfattar bemanning och drift av Servicecenter där verksamheten samordnar beställningsfunktioner och kundservice för den allmänna kollektivtrafiken (bussarna) och särskilda kollektivtrafiken (färstjänst, sjukresor, skolskjuts). Medarbetarna i Servicecenter ansvarar för att tillhandahålla länets invånare med trafikupplysning och information om trafiken via telefon, hantera bokningar av resor samt utföra administration såsom att besvara inkommande kundsynpunkter.

I höst kommer tågtrafiken i hela Mälardalen att förändras i och med lanseringen av nya pendlarbiljetten Movingo som gäller både på SJ regionaltåg och lokaltrafiken.
Nu står det klart att Sörmland kommer att få en nyckelroll i samarbetet då Sörmlands kollektivtrafikmyndighet och Servicecenter fått uppdraget att ansvara för kundservice. Det innebär
innebär att enheten behöver växa i antalet medarbetare.

Verksamheten har dygnet runt öppet, årets alla dagar.

Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet - Den moderna myndigheten som är hållbar, professionell och lyhörd.


Publiceringsdatum
2017-07-03

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett socialt och varierande arbete? Vi söker flexibla och serviceinriktade timvikarier till Sörmlands kollektivtrafikmyndighets Servicecenter!

Vi behöver timvikarier som kan jobba nu och vi är också i omgående behov av en 100% visstidsanställd kundservicemedarbetare fram till 31/1 2017 med möjlighet till förlängning och en 100 % visstidanställd till och med 31/9 2017.

Som kundservicemedarbetare arbetar du i enheten Servicecenter med cirka 35 kollegor där du rapporterar till din gruppledare. På Servicecenter arbetar kundservicemedarbetare, trafikledare, administratörer, gruppledare och en enhetschef. Vårt öppna kontorslandskap finns i Eskilstuna vilket också blir din stationeringsort. Vi ligger beläget i centrala Eskilstuna med några minuters avstånd från centralsstationen.
Vi är en relativt ny verksamhet som fortfarande utvecklas och byggs upp tillsammans med våra medarbetare. Vi erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag och reseförmån. Det finns möjligheter att utvecklas inom verksamheten och vi förespråkar interna rekryteringar.

Din uppgift som kundservicemedarbetare är att ge kunder en god upplevelse i ärenden gällande kollektivtrafiken vilket innefattar busstrafik och tåg, och den särskilda kollektivtrafiken som rör skolskjuts, färdtjänst och sjukresor. Dina arbetsuppgifter kommer att vara att ta emot beställningar och boka resor med kollektivtrafiken, vara behjälplig med support och trafikupplysning via telefon och mail samt hantera kundsynpunkter. Du skickar också ut tidtabeller till kunder och administrerar reklamationer och utbetalningar, uppföljningar och avslut gällande kundärenden. Arbetsider är dag/kväll och helg. Alla som anställs genomgår en certifiering som består av ett kunskapsprov, detta förutsätter vi att du vill göra om börjar arbeta hos oss.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och ett års arbetslivserfarenhet. Vad du arbetat med tidigare är inte lika viktigt för oss, men meriterande är om du har serviceerfarenhet gärna av kundservice via telefon eller inom upplysning och information där du har vana av kundbemötande. Även administrationserfarenhet och erfarenhet av kundservice via mail är det positivt. Kunskap eller erfarenhet av kollektivtrafiken, både allmän, särskild och tåg är också positivt. Eftersom du bemöter kunder via telefon och mail behöver du kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift obehindrat. Det är också en fördel om du har goda kunskaper i engelska eller andra språkkunskaper. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och har du systemvana är det meriterande.
Som person ska du vara flexibel. För att trivas hos oss är du en serviceinriktad person som har ett gott bemötande mot kunder och kollegor. Du har en kommunikativ förmåga, lätt för att sammarbeta med andra men är också självständig, kan ta egna initiativ och även ta egna beslut vid behov.


ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Arbetstid: Dagtid, kväll, helg Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: Omgående enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-09
Ange följande referens när du ansöker: 3881
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Gustavsson 016-710 5019

Företag
Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet

Adress
Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet
Box 262
63103 Eskilstuna

Kontorsadress
Rademachergatan 16 63103 Eskilstuna

Jobbnummer
3588050

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet: