Vill du utveckla din potential som inköpare i Nacka kommun!

Nacka kommun, inköpsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, inköpsenheten i Nacka

Vi söker två passionerade inköpare som brinner för att skapa affärsframgångar och som vill vara en nyckelspelare i utvecklingen av vår stad.

Nacka kommun befinner sig i en intensiv fas av utveckling och expansionsprojekt, särskilt med tanke på den kommande tunnelbanan och stadens snabba utveckling. Nu behöver vi förstärka vårt team med en inköpare inom entreprenadområdet och en inköpare med en bred bakgrund som kan upphandla inom flera områden och främst inom tjänster och tekniska konsulter för att ta våra projekt till nästa nivå.

Ditt uppdrag

Nu har du möjligheten att få utvecklas som inköpare/kategoriansvarig entreprenadinköpare av anläggningsentreprenader tillsammans med ett fantastiskt team i vår kommun. Kommunen arbetar kategoristyrt och strukturerat och har många spännande inköpsprojekt på gång som du kommer vara en del av. Som inköpare kommer du att leda upphandlingar inom konsult, entreprenad och tjänsteområdet, alltid i nära samarbete med vår anläggningsenhet och kommunens kommunala bolag.

Vi söker därför en Inköpare med god erfarenhet av omfattande projekt inom flera områden men främst tjänsteområdet. Meriterande är om man har erfarenhet av kategoristyrt arbete samt att leda upphandlingar i projektform. I rollen är projektledning avgörande, då du ansvarar för att upphandlingarna genomförs i enlighet med kategoristrategierna, LOU och överenskommen tidplan. Du kommer även att driva konsultupphandlingar enligt kommunens strategier med stöd av en kategoriansvarig. Läs gärna mer om enheten och hur vi arbetar här.

I rollen som kategoriansvarig entreprenadinköpare kommer du arbeta med att självständigt genomföra upphandlingar inom entreprenadområdet - alltid i nära samverkan med anläggningsenheten samt kommunens kommunala bolag. Projektledarskapet blir viktigt i denna roll då du har ett ansvar för att upphandlingarna genomförs enligt kategoristrategierna, LOU, enligt överenskommen tidplan etc.

Båda dessa roller är av stor betydelse för att driva inköpsprocesser och de kommersiella aspekterna av våra affärer i kommunen. Du kommer att samarbeta nära med ansvariga chefer, projektledare och andra kollegor inom kommunen. Ditt ansvarsområde omfattar:

- Att ta ansvar för hela inköpsprocessen från behovsanalys och marknadsanalys till förfrågningsunderlag, där du är en nyckelspelare i utarbetandet av upphandlingsdokumentationen och administrativa föreskrifter.
- Att säkerställa leverans- och leverantörsuppföljning i enlighet med förfrågningsunderlaget och avtalsuppföljningen för att garantera att leveranserna sker enligt överenskommelse.
- Att aktivt delta i kommunens förbättringsarbete inom inköpsenheten och bidra till att utveckla anläggningsenhetens arbete inom inköpsområdet.

Din plats i vårt team: Som inköpare blir du en viktig del av vår inköpsenhet, ett positivt och ambitiöst team med högt satta mål. Du kommer att rapportera till kommunens inköpschef.

Är du vår nästa stjärna?

För att lyckas hos oss är det avgörande att du brinner för rollen som affärspartner och är redo att ta ansvar. Du är självgående och van att arbeta projektinriktat med struktur, även när flera uppgifter samtidigt kräver din uppmärksamhet. Eftersom du kommer att ha många kontakter internt och externt är relationsskapande förmåga, kommunikationsfärdigheter och samarbetsvilja viktiga egenskaper. Flexibilitet och förmågan att ompröva och prioritera arbetsuppgifter när förutsättningarna ändras värdesätts högt.

Publiceringsdatum
2024-03-19

Erfarenheter
Vi ser att du som söker kategoriansvarig entreprenadinköpare är van vid att upphandla avancerade anläggningsprojekt och att du har god kunskap i såväl LOU som entreprenadjuridiken och standardavtal. För att lyckas behöver du ha en god förståelse för byggprocessens olika faser så att du säkerställer ett affärsmässigt entreprenadkontrakt. Du har;

- Minst 5 års erfarenhet som entreprenadinköpare eller som projektledare med inköpsansvar inom omfattande bygg-, anläggnings- eller fastighetsprojekt.
- Relevant eftergymnasial utbildning (t.ex. ingenjör, ekonom, jurist, samhällsvetare) - alternativt mycket lång erfarenhet som upphandlare.
- Djup förståelse för offentlig upphandling och praktisk tillämpning av relevant lagstiftning, med förmodligen några års erfarenhet inom offentlig verksamhet och god kännedom om dess strukturer och processer.
- Stark kunskap om branschbestämmelser såsom AB04, ABT06, ABK09 och AMA AF, AMA AF Konsult samt AMA anläggning.

Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.



Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig att få vara med på en spännande resa, där du får möjlighet att arbeta i en bred självständig roll. Rollerna är centrala för verksamheten, med stor frihet under ansvar för avancerade och omfattande upphandlingar.

Du kommer dessutom till ett trevligt team av kompetenta, drivna kollegor som sitter i fina, ljusa lokaler i Nacka Stadshus med närhet till kollektivtrafik.

I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga.

Intresserad?

Det här är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma. Sista ansökningsdag är 2024-04-12 så vänta inte med att skicka in din ansökan om du är redo för denna spännande utmaning! Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsterna är du välkommen att kontakta vår Inköpschef Linnéa Brinkälv linnea.brinkalv@nacka.se tel 08-7189160.

Sätt kursen för din framtid och bli en del av vår framgångssaga i Nacka kommun!



Vi ser fram emot att få din ansökan!



Kontaktuppgifter till våra fackliga ombud hittar du https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/samverkan-och-fackliga-fragor/fackforbund/

Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/579".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nacka kommun (org.nr 212000-0167)

Arbetsplats
Nacka kommun, inköpsenheten

Kontakt
Linnéa Brinkälv
+4687189160

Jobbnummer
8551749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, inköpsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, inköpsenheten: