Vill du jobba med kundstöd i ett bolag som ska förändra en hel b

Binosight AB / Kundservicejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Binosight AB i Uppsala

Brinner du för att hjälpa andra att lyckas? Vill du vara med och driva utvecklingen mot en effektivare och mer hållbar byggbransch? Är du nyfiken, ambitiös och vill hela tiden utveckla dig själv för att ligga steget före? Då kanske du är den som ska jobba med stötta våra kunder att jobba med PQi - världens första automatiserade tjänst för att mäta projektkvalitet.
Binosights mission
Byggbranschen dras med stora utmaningar. Det beräknas att kostnaderna för bristande kvalitet i svenska byggprojekt uppgår till ca 100 miljarder SEK varje år. De pengarna skulle räcka till att producera ca 50 000 lägenheter i allmännyttan. Detta är inte hållbart!
Binosight driver på utvecklingen för att öka projektkvaliteten och minska slöserierna, se https://www.byggherre.se/bransch-i-utveckling/pqi
Vi erbjuder
Ett spännande bolag i tidigt skede med stark tillväxt, högt tempo och internationella tillväxtplaner.
Ett meningsfullt jobb där du medverkar i omställning av byggbranschen till ökad hållbarhet.
Frihet under ansvar - höga krav på prestation men även stöd för att lyckas i ditt arbete.
Möjlighet att växa i din roll men även utveckla tjänsten efter dina personliga egenskaper och förmågor.
Produktutbildning som göra att du kan känna dig trygg i din roll.
Ett litet och prestigelöst team som stöttar varandra till framgång.
Fysisk arbetsplats i centrala Uppsala med vissa möjligheter till distansarbete.
Lön enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2021-11-17

Arbetsuppgifter
Vi räknar med en stark tillväxt av antalet kunder under 2022. Det ställer ökade krav på en välstrukturerad och kundorienterad kundsupport. Våra kunder ska via olika kanaler lätt komma i kontakt med oss med för såväl stora som små frågor och få ett vänligt och professionellt bemötande. Enklare frågor ska kunna lösas direkt vid första samtalet. Ärenden som kräver mer avancerad teknisk support eller djupare kunskap om kundens verksamhet ska kanaliseras till rätt person, internt hos oss eller till extern samarbetspartner.
Du kommer jobba direkt under vår Customer Experience Manager med följande.
Stötta våra kunder att lyckas i sin användning av PQi.
Hjälpa till att bygga upp kanaler och rutiner för kundsupport.
Ansvara för första linjens kundsupport, d v s hantera inkommande frågor och lösa dem, alternativt skicka vidare.
Ansvara för loggning och uppföljning av supportärenden.
Medverka vid enklare kundutbildning.
Ansvara för visst internt administrativt stöd.

Krav/kvalifikationer
Du är väldigt välstrukturerad och noggrann, samt har förstått att en löfte är lika viktigt att hålla internt som mot en kund.
Du trivs med att jobba i en utvecklingsmiljö med snabba förändringar och klarar att hantera många parallella kontakter och ärenden. Du är nyfiken, vill lära dig mer och hela tiden ligga i framkant.
Du är pedagogisk och har inga problem med att hålla en presentation för en grupp, inom ett område där du känner dig trygg.
Du är social och serviceinriktad - du hjälper inte andra att lösa deras utmaningar för att du måste utanför att du tycker det är roligt.
Du har en högskole-/universitetsutbildning som gjort dig van att hantera mycket information och utvecklat din analytiska förmåga.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska, vilket gör att du uppfattas som tydlig och strukturerad.

Meriterande
Vana av att jobba med kundsupport
Erfarenhet från administrativt arbete och/eller enklare ekonomisk redovisning
Erfarenhet från/kunskap om byggbranschen

Om Binosight
Binosight är ett så kallat SaaS-bolag (Software as a Service) och har, tillsammans med branschorganisationen Byggherrarna och forskare vid Luleå tekniska universitet, utvecklat PQi - världens första automatiserade webb-tjänst för kvalitetsmätning av byggprojekt.
Vi tillhandahåller en molntjänst mot bygg- och fastighetsbranschen där projektintensiva organisationer kan kvalitetsmäta hela sin projektportfölj. Kunden kan jämföra sin projektkvalitet med Best Practice för branschen, studera trender och identifiera förbättringsområden. Målet är att etablera en ny internationell branschstandard för att mäta byggprojekt.
Mer information om oss som bolag hittar du på https://binosight.com/
Din ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast 2021-12-01.
Du lämnar din ansökan via formuläret, där du laddar upp CV och får svara på några frågor om dig själv.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Binosight AB
Stationsgatan 23
75340 UPPSALA

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Binosight AB (org.nr 559113-8143), https://binosight.com/
Stationsgatan 23 (visa karta)
753 40  UPPSALA

Kontakt
Ansvarig Customer Experience
Olivia Samuelsson
olivia.samuelsson@binosight.com
073 339 58 96

Jobbnummer
6123961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Binosight AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Binosight AB: