Vill du jobba i en bred administrativ roll som masterdataansvari

Poolia Office Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation
Är du en noggrann och flexibel administratör som tycker om när den ena dagen inte är den andra lik? Då kan det här vara jobbet för dig!

Till Dagab Inköp och Logistik AB söker vi nu en Masterdataansvarig till ett konsultuppdrag på sex månader, med möjlighet till förlängning och på sikt överrekrytering. Som Masterdataansvarig kommer du att arbeta i en bred administrativ roll med uppgifter kopplat till kundmasterdata. Du kommer att tillhöra ett team som jobbar tätt tillsammans och ställe rupp för varandra. För att bli framgångsrik i rollen har du en god administrativ bakgrund, är kommunikativ, törs ifrågasätta och lösa nya problem.

Dabab sitter i fina lokaler på Torsplan. Sök tjänsten redan idag!


Arbetsuppgifter
Avdelningen Support och Administration har som huvuduppdrag att utveckla och öka kvaliteten inom de supporterande och administrativa funktionerna. Där ingår Masterdatafunktionen, som ansvarar för underhåll av masterdata för Artikel, Kund och Leverantör med syfte att effektivisera och hålla högsta kvalitet.

Som Masterdataansvarig kommer du att arbeta i en bred roll med uppgifter kopplade till kundmasterdata. Rollen är väldigt varierande, ingen dag är den andra lik. Du ansvarar för allt från att få en helt ny butik att fungera med rätt sortiment, till att lägga upp företagskunder som önskar handla mot faktura. I stora drag kommer du att vara kvalitetsägare för kunduppgifter i affärssystemet SAP. Syftet med rollen är att arbeta för att samtliga uppgifter är korrekta och fungerar optimalt i butik och på lager. Du kommer exempelvis:

• Ansvara för underhåll och kvalitet av kundrelaterad masterdata i Dagabs system, med syfte att få ett väl fungerande flöde från att det skapas ett kundnummer till dess varorna når butik.
• Lösa tilldelade ärenden och felanmälningar
• Tillsammans med ditt team ansvara för telefonsupport mån-fre klockan 8:00 - 16:30
• Dokumentera gruppens arbetsprocesser
• Delta i förbättringsarbete för att höja kvalitet och effektivisera hanteringen av masterdata
• Kommunicera med många interna kontaktytor, exempelvis butiker, reskontra, kreditchef samt Dagabs grossistenheter i olika ärenden

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT eller annan utbildning/yrkeserfarenhet som bedöms lämplig
• Minst tio till 15 års arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna i en servicefunktion
• Kunskaper inom SAP och Excel
• Erfarenhet av butiks- / lagerarbete eller masterdata är meriterande för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där vi gärna ser att du är ansvarsfull, noggrann och har en stark administrativ ådra. Det är också viktigt att du vågar ifrågasätta och ställa krav samtidigt som du upprätthåller en hög servicenivå.
Du kommer ha många kontaktytor och behöver därför vara en god kommunikatör som kan bygga goda relationer. Vi tror att du som söker även är processinriktad och har ett sinne för detaljer men samtidigt kan se helheten. Vidare ser vi att du har problemlösningsförmåga och ett strukturerat arbetssätt och självständigt kan driva ditt eget arbete. Inom teamet hjälper de varandra och du behöver därför vara en god lagspelare. Vi tror också att du trivs med det höga tempo som tidvis förekommer.


Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Dagab Inköp & Logistik ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt för koncernens kedjor och externa affärskunder. Axfoodkoncernen arbetar ständigt med att effektivisera varuflödet från sortiment och inköp till lagerhantering och distribution.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-03-13

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-27
Ange följande referens när du ansöker: 46093
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Martinez Palm julia.martinez-palm@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3370669

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: